شناسهٔ خبر: 53037279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در حال بروز رسانی....

اخبار لحظه به لحظه "روز هفدهم" جنگ روسیه و اوکراین

هفدهمین روز جنگ روسیه و اوکراین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین/
 

* شولتز، صدر اعظم آلمان: نباید نخ مذاکرات با روسیه درباره اوکراین قطع شود

* وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه جمعه پنجاه شخصیت روس را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد. این افراد شامل مقام‌های روس، تعداد از اعضای دوما، تعدادی از بازرگانان و خانواده‌هایشان می‌شود.

* ارتش اوکراین: مرکز فرماندهی روسیه را هدف قرار دادیم

* بلینکن: با کنگره در حذف روسیه از WTO همکاری می‌کنیم/چهار نفر از اعضای هیئت مدیره "نوویکومبانک" روسیه از جمله رئیس آن را تحریم کردیم.

* خبرگزاری آلمان به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد: هشت رآکتور از پانزده رآکتور اوکراین هنوز فعال و سطح تشعشعات طبیعی است/ خطوط نیرو و برق تاحدودی در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل احیای شده است.

* پارلمان اوکراین: مرکز تحقیقات هسته‌ای «خارکیف» ایمن است

* ارتش اوکراین: حملات روسیه بر کی‌یف و شرق اوکراین متمرکز است/ روسیه به حملات موشکی و بمباران خود در شهرهای دنیپرو، لوتسک و ایوانو فرانکیوسک ادامه می‌دهد.

* روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»: اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا مانع از ورود ملوانان روس و اوکراینی به بنادر این کشور می‌شود.

* رویترز به نقل از وزارت دفاع انگلیس: نیروهای هوایی و موشکی روسیه شهرهای لوتسک و ایوانو فرانکیوسک اوکراین را بمباران کردند.

* زلنسکی: روسیه از خروج غیرنظامیان از ماریوپول جلوگیری کرد/۷۱۴۴ اوکراینی از چهار شهر از طریق کریدورهای بشردوستانه در روز جمعه تخلیه شدند/ مقامات دوباره تلاش خواهند کرد تا غذا و دارو را به شهر محاصره شده ماریوپل برسانند.

* ریانووستی: باکو کمک‌های بشردوستانه به کی‌یف ارسال می‌کند/ این بسته شامل غذا، دارو و کمک‌های دیگر به وزن ۳۸۰ تن می‌شود و قرار است با یک هواپیمای باری خطوط هوایی «سیلک‌وی» به کی‌یف منتقل شود. هواپیمای جمهوری آذربایجان ساعت ۰۸:۳۰ به وقت تهران از باند فرودگاه بلند شده است.

* «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده: آمریکا در تلاش برای اهریمن جلوه دادن روسیه است/ در عوض، در تاریخ ۱۰ و ۱۱ مارس (۱۹ و ۲۰ اسفندماه)، روسیه سندی را درباره احتمال تحرکات شیمیایی در اوکراین به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

* ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین: ۳۱ گردان تاکتیکی دشمن توان رزمی خود را در خاک اوکراین از دست داده است. نیروهای ما در حال دفع حمله دشمن از همه جهات هستند و تعدادی از سربازان روسی را اسیر کرده‌ایم.

* شبکه الجزیره گزارش کرده است که نیروهای دفاعی اوکراین دو موشک را در آسمان «دنیپرو» رهگیری کرده‌اند و آژیرهای خطر از صبح امروز به وقت محلی بدون وقفه در حال به صدا درآمدن است.

* وزارت دفاع روسیه: نیروهای دونتسک تا هشت کیلومتری شهرک‌های «نوواندریفکا»، «کریلووکا» و «بلاگوداتنو دام» پیشروی کرده‌اند. نیروهای ما به حملات خود ادامه می‌هند و ۱۱ کیلومتر پیشروی کرده اند و به «نوودونتسکوی»، «نوومایورسکوی» و «ایگوروکا» رسیده‌اند/ ما ۳۳۴۶ بخش از زیرساخت‌های نظامی اوکراین را غیرفعال کرده‌ایم.

* سرویس امور اضطراری اوکراین: در نتیجه حملات خمپاره‌ای روز جمعه روسیه که مناطق مسکونی خارکیف را هدف قرار دادند، پنج جسد از جمله جسد کودکان پیدا شده است.

* رسانه‌های اوکراینی می‌گویند در پی حملات روسیه، در انبارهای نفت منطقه «واسیلیکیف» در نزدیکی کی‌یف آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است.

*مشاور زلنسکی: بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی‌های مسدودی روسیه برای اوکراین حفظ شده است

*گوگل اعلام کرده از این پس برای اطلاع رسانی به کاربران گوشی‌های اندرویدی برای آنان هشدار حملات هوایی ارتش روسیه را ارسال می‌کند.

* وزارت خارجه روسیه با هشدار اینکه پرداخت هزینه های نفت، گاز و برق برای اتحادیه اروپا حداقل 3 برابر خواهد شد، اعلام کرد: روسیه برای تقابل با اروپا در بخش انرژی آماده است.

*«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن روز شنبه اعلام کرد توکیو گام های مشخصی را برای تحریم های بیشتر روسیه در هماهنگی با دیگر اعضای گروه هفت به دلیل تجاوز مسکو به اوکراین در نظر می گیرد.

*  پس از انگلیس حالا آمریکا هم دارایی‌ها «رومن آبراموویچ» میلیارد معروف روسی را در این کشور مسدود کرد.

* زلنسکی: ناتو درباره اوکراین شجاعت ندارد

* رئیس‌جمهور اوکراین: کشورهای غربی به اندازه کافی در مذاکرات صلح مشارکت ندارند. هرگونه مذاکرات احتمالی باید با آتش‌بس آغاز شود. هیچ اجماع یا شجاعتی از سوی ناتو در قبال اوکراین وجود ندارد. برخی شهرک‌های اوکراینی به واسطه جنگ روسیه دیگر وجود ندارند.

 * پوتین از مکرون و شولتز خواست تا با اعمال فشار به مقامات کی یف آنها را ملزم به توقف اقدامات جنایتکارانه نیروهای ملی گرای اوکراین کنند.

کرملین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ماکرون و شولتز با پوتین در خصوص مسائل مربوط به توافقات مربوط به اجرای شرایط روسیه پیرامون اوکراین گفتگو کردند.

*سخنگوی دولت آلمان امروز شنبه اعلام کرد که اولاف شولتز صدراعظم این کشور و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین خواستار برقراری آتش بس فوری در اوکراین شدند.

*سخنگوی دولت آلمان در این خصوص گفت: شولتز قبل از تماس تلفنی با پوتین، با زلنسکی درباره وضعیت اوکراین صحبت کرد. تماس شولتز، پوتین و ماکرون ۷۵ دقیقه به طول انجامید. این تماس تلفنی بخشی از تلاش های بین المللی برای پایان دادن به جنگ است!

*رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با خبرنگار هاآرتص در کی‌یف گفت: من به نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل گفتم که پوتین و من بهتر است در قدس با یکدیگر مذاکره کنیم.

 *دستور بایدن برای فراهم کردن کمک نظامی 200 میلیون دلاری به اوکراین

طبق اعلام کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی به وزیر خارجه این کشور از فراهم کردن کمک نظامی 200 میلیون دلاری به اوکراین خبر داد.

*وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره اوکراین با وی گفتگو کرد.
 

/پایان روز هفدهم جنگ روسیه و اوکراین
 

اخبار لحظه به لحظه از روز اول جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه از "روز دوم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز سوم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز چهارم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز پنجم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز ششم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز هفتم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز هشتم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز نهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز دهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز یازدهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز دوازدهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز سیزدهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز چهاردهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز پانزدهم" جنگ روسیه و اوکراین

اخبار لحظه به لحظه "روز شانزدهم" جنگ روسیه و اوکراین

 

 

 

 

 

نظر شما