شناسهٔ خبر: 53023333 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بازدید رئیس جمهور از سواحل آزادسازی شده استان مازندران به نفع مردم / مردم نباید معطل راه‌اندازی پروژه‌هایی شوند که اعتبار و راهکار آن وجود دارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (جمعه) وارد فرودگاه ساری شد و در بدو ورود از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسئولین ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های استان مازندران گفت: مازندران استان تولید کننده محصولات و قطب کشاورزی محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به مازندران و در فرودگاه ساری با ادای احترام به ۱۰ هزار شهید والامقام استان مازندران، خانواده‌های آنان، ۳۳ هزار جانباز و ایثارگر و مردم سختکوش استان گفت: مازندران استانی تولیدکننده محصولات و قطب کشاورزی است و ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی افزود: خداوند به استان مازندران نعمت دریا، جنگل، زمین حاصلخیز و نیروی کارآمد را عنایت کرده است و این استان در محصولات کشاورزی و در موارد زیادی رتبه‌های اول، دوم و سوم کشور را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان مازندران شامل اراضی کشاورزی، معادن، شهرک‌های صنعتی موجود گفت: شاهد کمبودها و مشکلات جدی در استان هستیم و امروز در جلسات تلاش داریم بتوانیم به تصمیمی برای رفع مشکلات استان برسیم.

رئیس جمهور ادامه داد: مازندران استانی است که ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و اگر برنامه ریزی دقیق و حساب شده‌ای شود می‌توان از این ظرفیت‌ها برای استان و کشور بهره گیری کرد.

هفدهمین سفر رئیس جمهور با حضور ۱۶ عضو کابینه یک روره است و بازدید از پروژه‌ها و طرح‌ها، شرکت در شورای اداری، نشست با اقشار، فعالان محیط زیست و نخبگان از جمله برنامه‌های این سفر است.

ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی بندر امیرآباد باید توسعه یابد

رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به اهمیت راه‌اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در حاشیه این بندر، اظهار داشت: بندر امیرآباد از ظرفیت‌ها و زمینه‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است و نباید این ظرفیت‌ها معطل بماند.
دکتر رئیسی افزود: در مسیر توسعه یافتگی و احداث کارخانه‌های تولیدی و صنعتی لازم است سازمان محیط زیست ضمن توجه به مسائل زیست محیطی، مسیر توسعه یافتگی بندر را تسهیل کند.
پس از بازدید رییس جمهور از بندر امیرآباد و اسکله در حال زیرساخت «رو رو ریلی» این بندر، دستور تسریع در انجام این پروژه را صادر کرد.

بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آنکه یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می‌رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می‌شود.
اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

مردم نباید معطل راه‌اندازی پروژه‌هایی شوند که اعتبار و راهکار آن وجود دارد

رئیس جمهور در بازدید از نیروگاه نیمه‌کاره زباله سوز ۴۵۰ تنی ساری بر راه‌اندازی آن در شش ماه آینده تأکید کرد.

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان این بازدید با ابراز تأسف از تأخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار داشت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.

رئیس جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد نباید دچار تأخیر شود چرا که موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.

رئیسی همچنین معاون اول را مامور کرد قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.

رئیس جمهور در بازدید از شبه جزیره میانکاله: زمینه‌های طبیعت‌گردی با رعایت ملاحظات زیست محیطی در این منطقه فراهم شود

رئیس جمهور با بیان اینکه در منطقه میانکاله هر اقدامی با رعایت اصول زیست محیطی باشد، دستور احداث ایستگاه آتش‌نشانی را صادر کرد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از شبه جزیره میانکاله ضمن آگاهی از مشکلاتی که این منطقه را تهدید می‌کند، اظهار داشت: احیا و نگهداری این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و سرمایه ارزشمندی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

رئیس جمهور گفت: هر اقدامی که برای احیاء و نگهداری منطقه میانکاله لازم است انجام شود.

دکتر رئیسی همچنین بر لزوم توجه جدی به حفظ حیات وحش و زیستگاه پرندگان در این منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به جاذبه‌های طبیعی منطقه میانکاله اظهار داشت: لازم است زمینه‌های طبیعت‌گردی در این منطقه فراهم شود تا مردم هم بتوانند در چارچوب مقررات زیست محیطی از این طبیعت استفاده کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه اقدامی در این منطقه با رعایت اصول زیست محیطی و حفظ طبیعت باشد، افزود: ایجاد طبیعت‌گردی در منطقه میانکاله می‌تواند برای مردم محل درآمد و اشتغال به همراه داشته باشد.
دکتر رئیسی همچنین دستور داد با توجه به اینکه در این منطقه آتش سوزی های فصلی اتفاق می‌افتد یک ایستگاه آتش نشانی ایجاد شود.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده است.
رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.
شانزدهمین مقصد سفر رییس جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی رئیسی انتخاب شده است.

نظر شما