شناسهٔ خبر: 53006088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد استاندار البرز از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در طالقان/ وسعت روستاها باید منطقی افزایش یابد

گروه استان‌ها ـ استاندار البرز با بیان اینکه وسعت روستاها در طالقان باید منطقی افزایش یابد، گفت: باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جد جلوگیری کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در دیدار با اهالی روستاهای شهرستان طالقان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه افزود: تمامی روستاهای البرز براساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته مصوب سال 1388 در مجلس شورای اسلامی جزو روستاهای محروم کشور و مشمول اعتبارات 3 درصد از درآمدهای نفتی نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه تنها 2 روستا از 270 روستای البرز شامل این طرح می‌شوند، ادامه داد: امید است که این امر برای البرز نیز اجرایی شود تا آثار آن در روستاهای البرز مشهود شود.

عبداللهی با بیان اینکه برای بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی نیز اداره کل راهسازی استان باید به صورت ویژه وارد عمل شود، گفت: برای سفر رئیس جمهور  به استان موضوعات فراوانی را در این راستا مطرح کرده ایم که نوید تحول و بهبود شرایط را می دهد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه اهالی روستا نیز باید در خصوص آب و برق و طرح‌ها و برنامه های توسعه روستا کمک کنند تا امور با سرعت بیشتری پیش برود، ادامه داد: در خصوص پوشش تلفن همراه نیز مدیرکل ارتباطات استان باید رسیدگی کند.

عبداللهی با بیان اینکه  طرح هادی روستاهای طالقان نیز ظرف مدت حدود 3 ماه باید مورد بررسی و اجرا قرار گیرد، تصریح کرد: وسعت روستاها باید منطقی افزایش یابد و به طور قطع رضایت روستاییان را نیز مد نظر داریم.

استاندار البرز گفت: روستاهای البرز بویژه در طالقان بسیار آب و هوای خوبی دارند ولی متاسفانه شکل روستایی خود را از دست داده اند و بیشتر ویلانشینان از آنها استفاده می کنند، باید فضای کار و تلاش و زندگی روستایی را احیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه  گسترش ویلاسازی، اراضی کشاورزی را از بین می برد و بافت‌های روستایی را تغییر می دهد، افزود: باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جد جلوگیری کنیم چراکه این امر حیاتی است و حتی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

وی افزود: هتل سازی و اقامتگاه های روستایی می تواند تمامی مردم را از مناطق خوش آب و هوا برخوردار کند و صرفه اقتصادی نیز دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما