شناسهٔ خبر: 52997593 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

رشد ارزش معاملات بازار سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

اقتصاد نیوز : در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۷۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۷۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

صاحب‌خبر -

بورس هفته را صعودی به پایان برد. در معاملات روز چهارشنبه، هجدهم اسفند ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۱۱ هزار و ۷۷۹ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۳۵۳ واحدی در سطح ۳۴۲ هزار و ۶۹۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲۴ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۲۷۰ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۷۳ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۷۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌های سبز و قرمز

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای خودرویی افزایش یافت و گروه «خودرو و ساخت قطعات» سبزترین گروه بازار سهام بود. در کنار بانکی‌ها، اغلب نمادهای پالایشی، معدنی و بانک‌ها سبزپوش شدند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌ها

نمادهای «کچاد»، «شتران» و «شپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای «رانفور»، «فایرا» و «تنوین» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «صبا» و «سمگا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

متن کامل این گزارش را با تیتر «پایان سبز هفته صعودی بورس تهران»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

نظر شما