شناسهٔ خبر: 52950921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

برپایی راهپیمایی گسترده در اعتراض به تحریم فرآورده‌های سوختی در یمن

مردم یمن با برپایی راهپیمایی گسترده‌ای در استان صعده به تحریم فرآورده‌های نفتی این کشور اعتراض کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، شرکت کنندگان در این راهپیمایی که صبح امروز دوشنبه با عنوان «تحریم فرآورده‌های نفتی یک تصمیم آمریکایی است و انتخاب ما "اعصار یمن" است» برگزار شد، با سردادن شعارهایی جنایات آمریکایی ـ سعودی و تحریم فرآورده‌های نفتی را محکوم کردند.


شهروندان یمنی همچنین از سکوت سازمان ملل متحد در برابر جنایات ائتلاف سعودی ـ آمریکایی انتقاد کردند.

بیانیه پایانی راهپیمایی صعده آمریکا را مسئول محاصره ملت یمن  دانسته و تاکیدکرده است: محاصره فرآورده‌های نفتی و محروم کردن یمنی‌ها از این فرآورده‌ها، بیانگر دشمنی آمریکایی‌هاست و مقابله با آنها واجب شرعی است.

در این بیانیه همچنین آمده است: بسته شدن بندر الحدیدة، جنگی آشکار بوده و جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد مسئول سکوت در برابر این جنایت هستند.

بیانیه صعده همچنین حمایت خود را از همه اقدامات نظامی از سوی رهبران یمن در راستای پاسخ به حملات دشمن و شکستن محاصره، اعلام کرده و تاکیدکرد: انتخاب ما در مقابل این محاصره متجاوز، عملیات "اعصار الیمن" (طوفان یمن) با پرکردن جبهه‌ها و جمع آوری پول برای این نبرد است.

در ادامه آمده است: رنجی که شهروندان یمنی در مناطق تحت اشغال متحمل شده‌اند؛ نشان می‌دهد که برنامه‌های تجاوز همه مردم یمن را بدون استثنا هدف قرار می‌دهد.

در پایان این بیانیه از همه آزادگان در استان‌های اشغالی خواسته شده است، به رویارویی با دشمن و ایادی آنها برخیزند زیرا  آزادی یمن، تنها راه رهایی از رنج‌هاست.

 

نظر شما