شناسهٔ خبر: 52942739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمد اورانی:

افزون بر ۱۲۰ رشته قنات در خراسان رضوی، بازسازی و احیاء شدند

موج نیوز

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: شمار قناتهای خراسان رضوی شش هزار و ۸۸۲ رشته می باشد و ۱۷ درصد از مجموع قناتهای ایران متعلق به خراسان رضوی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: افزون بر ۱۲۰ رشته قنات با مجموع طول ۴۵ کیلومتر مسیر کانالهای زیرزمینی مربوطه، ظرف امسال تاکنون در سطح این استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و احیاء شده‌اند.

اورانی در ادامه این خبر اضافه کرد: شمار قناتهای خراسان رضوی شش هزار و ۸۸۲ رشته می باشد که عملیات مرمت بازسازی ۵۷ درصد این قناتها ظرف سالهای اخیر تاکنون با هدف احیاء آنها اجرا شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: امسال ۴۷۹ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار ملی به عملیات احیاء قناتهای خراسان رضوی اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: محل تامین این حجم اعتباری کمکهای فنی و اعتباری بوده است و ۲۶۰ هزار و ۹۳۲ میلیون ریال از این میزان اعتبار تخصیصی تاکنون به استان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی متذکر شد: عملیات مرمت و احیاء قناتهای خراسان رضوی علاوه بر این اعتبارات ملی، امسال ۳۳۳ هزار و ۶۷۰ میلیون ریال بودجه نیز از محل اعتبارات استانی دارد.

اورانی خاطرنشان کرد: امسال با افزایش سه برابری اعتبارات مرمت و احیاء قناتها در خراسان رضوی حجم کل بودجه این حوزه به حدود ۴۹۰ میلیارد ریال رسیده است و ۱۷ درصد از مجموع قناتهای دایر در سطح ایران متعلق به خراسان رضوی است.

نظر شما