شناسهٔ خبر: 52884138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

عملیات اجرایی مرکزلجستیک اینچه برون در سفر رئیس جمهور آغاز می شود

گرگان - وزیر راه و شهرسازی گفت: مرکز لجستیک راه آهن شمال شرق ۲ گلستان با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی شامگاه پنج شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان، اظهار کرد: تقویت زیرساخت‌های ریلی و راه آهن اینچه برون که یکی از مطالبات مردم گلستان بود در سفر رئیس جمهور به این استان رخ خواهد داد.

وی افزود: برای تکمیل زیرساخت‌های فاز یک لجستیک راه آهن اینچه برون ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که بخشی از اعتبارات آن محل اعتبارات شرکت راه آهن و مابقی از محل تهاتر نفت تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مرز اینچه برون در سال‌های اخیر رونق خوبی یافت و در حوزه‌های ترانزیت، صادرات و واردات در سال ۱۴۰۰ رکورد تاریخ راه آهن را شکست.

قاسمی تصریح کرد: ترانزیت در کشور یک منبع درآمدی جدی بوده که علاوه بر مسائل مالی بر مسائل سیاسی و امنیتی هم تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: توسعه مسیر ریلی و افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه نویدی برای آبادانی و توسعه کسب و کارها است که به این جهت مرکز لجستیک اینچه برون در دستور کار قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی توافقات بین شرکت راه آهن کشور با کشور قزاقستان تبادلات ما در این مسیر رو به افزایش خواهد بود و در این راستا افزایش بار موجب توسعه منطقه می‌شود.

گفتنی است سفر استانی هیأت دولت از روز پنج شنبه (۱۲ اسفندماه) آغاز و تا پایان روز جمعه ۱۳ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و در این سفر برای توسعه استان گلستان پروژه‌های استانی بررسی و اعتباراتی برای اجرای آنها مصوب خواهد شد.

نظر شما