شناسهٔ خبر: 52874940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

وضعیت هوای تهران در سال جدید

عضو شورای شهر تهران توضیحاتی درباره وضعیت آلودگی هوا در تهران ارائه داد

صاحب‌خبر -
به گزارش شهدای ایران، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در پاسخ به این سوال که آیا از سال آینده وسایل نقلیه کاربراتوری اجازه تردد در شهر تهران را نخواهند داشت اظهار کرد: یک مصوبه‌ای مبنی بر عدم تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری وجود داشت، اما در دوره قبل متاسفانه ۵ سال اجازه تولید موتورسیکلت‌ها داده شد و این موضوع یکی از اشتباهاتی است که مانند سایر اشتباهات دوره قبل رخ داد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نمی توان به دولت قبل تدبیر و امید گفت، چراکه از تدبیر و امید خبری نبود و این اتفاق یکی از موضوعات نادرست انجام شده در دوره قبل بود. چراکه متاسفانه به این‌ها به مدت ۵ سال از سال ۱۳۹۹ فرصت داده شده به تولید موتور سیکلت‌های کاربراتوری ادامه دهند.

وی گفت: یک ضعفی که در موتور سیکلت‌های کاربراتوری وجود دارد، این هست که در حال حاضر بسیاری از این موتور سیکلت‌های تولیدی در مدت زمان کوتاهی استاندارهای خودرا از دست می‌دهند و آلایندگی برخی از این موتور سیکلت‌ها بیش از ۴ برابر است.

پیرهادی بیان کرد: باید به این موضوع توجه شود تا جان و سلامت شهروندان به خطر نیفتد. متاسفانه به دلیل شرایطی که داریم در سال ۱۴۰۱ هم در فصل های پاییز و زمستان آلایندگی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر عزم جدی در این زمینه دیده نمی‌شود و باید چاره ای اندیشید در غیر این صورت ما در سال بعد هم این آلایندگی ها را خواهیم داشت و ناراحت هستم که دستگاه های مربوطه برای آلودگی هوا فکر نمی‌کنند و اقدام عملی صورت نمی‌گیرد.

گفتنی است؛ سومین نمایشگاه بین المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در سالن ۳۸ b و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در سالن ۳۵ از ۷ تا ۱۰ اسفندماه از ساعت ۸ تا ۱۵ برگزار می‌شود.

*فارس

برچسب‌ها:

نظر شما