شناسهٔ خبر: 52848238 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آغاز پویش استقبال از گردشگران نوروزی با ۲۲میلیارد ریال اعتبار در حوزه فضای سبز

موج نیوز

رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آغاز پویش استقبال از گردشگران نوروزی با ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در حوزه فضای سبز جزیره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شاهد ملازم رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز بیان داشت: باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته بابت استقبال کم‌نظیر هموطنان از طرح های واکسیناسیون و کنترل بیماری، امیدواریم امسال قشم شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور باشیم.

وی ادامه داد: به همین منظور برای طراحی پویش استقبال از نوروز در محورهای فضای سبز، زیباسازی، عمران، ترافیک، سرانه خدماتی و امور روستایی، نیازها و نواقص جزیره احصا و طی برنامه‌ریزی مدون و بر اساس امکانات و اعتبارات مصوب، تمامی موارد در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام می باشد.

به گفته ملازم، در حوزه فضای سبز با توجه به استقرار و حضور گردشگران در بوستان‌ها، کمپ پارک‌ها و سرانه های فضای سبز سطح شهر، یکی از مهم ترین موضوعات سرویس‌های بهداشتی بود که در این طرح، ۲۰۰چشمه مورد مرمت، بازسازی، ساماندهی و فعال سازی شد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر ۲۰۰چشمه سرویس بهداشتی در اماکن مختلف به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال مرمت و راه اندازی شده است.

وی از اقدامات زیرساختی تخلیه فاضلاب سرویس های بهداشتی کمپ پارک های آفتاب یک، دو و پارک زیتون خبر داد و گفت: به منظور کاهش هزینه های عملیاتی در زمان و بودجه و باهدف صرفه و صلاح سازمان با حفاری، لوله گذاری و نصب پمپ، اقدام به اتصال سیستم فاضلاب این سرویس ها به فاضلاب شهری کردیم تا ضمن کاهش هزینه های تخلیه سپتیک و حمل در زمان لازم برای انجام این فرآیند نیز صرفه جویی شود.

کاشت 300 هزار گل فصلی به ارزش 7 میلیارد ریال

رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم همچنین از کاشت 300 هزار گل فصلی در سطح شهر قشم خبر داد و عنوان داشت: اجرای فرش گل در معابر و میادین، ضمن کمک به زیباسازی ، طراوت فضای شهری را نیز ارتقا می دهد.

وی افزود: نشاط فضای سبز یکی دیگر از وظایف این کمیته در راستای استقبال از گردشگران نوروزی است که در کنار سایر فعالیت های مدیریت خدمات شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم مانند چمن زنی، هرس درختان، آرایش شمشادها و غیره در حال انجام است.

ملازم با اشاره به آماده سازی فضاهای بازی کودکان نیز گفت: حدود ۵ میلیارد ریال نیز در این بخش به خرید، نصب و مرمت و یا تعویض وسایل بازی کودکان در سطح جزیره قشم اختصاص داده شده است. 

رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: این اقدام به منظور ایجاد فضایی ایمن برای کودکان در جهت غنی سازی اوقات فراغت و خلق خاطراتی خوش برای گردشگران، همچنین با درنظر گرفتن صرفه و صلاح اقتصادی سازمان، در دست اجرا است که تا هفته آینده به اتمام می رسد.

نظر شما