شناسهٔ خبر: 52783301 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 17 اسفندماه برگزار می شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روزهای 17 و 18 اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد خاتمی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این اجلاسیه ساعت 8:30 صبح روز 17 اسفندماه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار می شود.

او نطق آیت الله جنتی و تحلیف منتخبان میان دوره ای مجلس خبرگان را از برنامه های اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان عنوان کرد و گفت: در این اجلاسیه تحلیف آقایان اعرافی، پیش نمازی، مومن، سعدی، سعیدی گلپایگانی و مدرسی یزدی انجام می شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این اجلاسیه حدود 16 نطق ایراد می شود و سپس کمیته 5 نفره برای تنظیم بیانیه پایانی انتخاب خواهند شد.

او با یادآوری این نکته که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری است، گفت: رئیس جمهور سخنران مدعو اجلاسیه خواهد بود و برنامه های دولت بویژه در عرصه بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم را تشریح خواهد کرد.

خاتمی ابراز کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری 19 اسفندماه نیز دیداری با رهبر انقلاب اسلامی خواهند داشت.

او با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و نیز اقتصادی با وزرا و معاونین دولت سیزدهم گفت: کمیسیون بررسی راه های حراست و پاسداری از ولایت فقیه نیز جلسات مختلفی برگزار کرده است و راهکارهای تبیین اندیشه سیاسی را مورد بررسی قرار دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کاهش کمّی جلسات مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: به دلیل شیوع کرونا طی دو سال گذشته تعداد جلسات مجلس خبرگان رهبری کاهش یافته‌ است.

او گفت: کارگروه های پنجگانه در هیات اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری جلسات خود را به پایان رسانده‌اند و نتیجه بررسی های این کارگروه در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و گزارش آن به زودی به رهبر انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد.

خاتمی اضافه کرد: تصویب مواد باقی مانده از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری یکی از مباحثی است که در راستای ساماندهی قانون انتخابات در کشور در نهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نهایی خواهد شد.

او در پاسخ به سئوال شفقنا درباره اقدامات اجرایی مجلس خبرگان رهبری در جهت تحقق بیانیه پایانی اجلاسیه های قبلی گفت: بیانیه‌های مجلس خبرگان رهبری در حکم اعلام مواضع و مطالبه‌گری از مسوولان لشکری و کشوری است و به صورت ماهوی قدرت اجرایی ندارند.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: گرانی، مشکلات معیشتی و چالش‌های اقتصادی مهمترین دغدغه کنونی مردم است و لازم است تا در مرتبه اول منصفانه درباره مشکلات نظر بدهیم و از طرفی سخنان دولتمردان و محدودیت های موجود را هم بدرستی بشناسیم.

او در پایان با بیان اینکه اعضای مجلس خبرگان رهبری مطالبات مردمی را در عرصه‌های مختلف به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می کنند، گفت: چند ماه بیشتر از روی کارآمدن دولت جدید نگذشته‌است و باید از مسوولان انتظار کار درحد توان داشت.

خاتمی گفت: علاوه بر این، مطالبات اعضا به نهادهای مربوطه ارجاع شده و نهادها و مسئولان مربوطه پاسخ های خود را به نماینده مطالبه کننده منتقل می کنند.

نظر شما