شناسهٔ خبر: 52779563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مرتضی اثمری:

پیش بینی گسترش بارش در خراسان رضوی

موج نیوز

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: دمای هوای استان خراسان رضوی به صورت نسبی رو به افزایش است و سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته جاری در استان فعال است و بیشترین میزان بارندگی نیز در همین روز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اثمری در خبری اطلاع داد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر شنبه و اواخر وقت امشب سامانه بارشی در این استان گسترش یافته و بارندگی از نواحی غربی و شمال غرب آن آغاز می‌شود.

اثمری در ادامه این خبر اضافه کرد: فردا نیز در بیشتر نقاط استان به‌ ویژه نیمه شمالی آن بارندگی رخ می‌دهد که گاهی به‌ صورت رگبار و همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی افزود: دمای هوای استان خراسان رضوی به صورت نسبی رو به افزایش است و سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته جاری در استان فعال است و بیشترین میزان بارندگی نیز در همین روز خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: هوای استان از امروز تا صبح یکشنبه گرم‌ می‌شود و کاهش نسبی دمای هوا در این استان از روز یکشنبه آغاز می شود.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه نیز کاهش قابل‌ ملاحظه دمای هوا پیش بینی می شود بطوری که دمای هوای روزانه به حدود ۱۴ درجه و دمای هوای شبانه نیز به حدود چهار درجه سلسیوس می‌رسد و سرعت باد نیز در استان از فردا افزایش می یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی متذکر شد: از روز سه‌شنبه تا آخر هفته جاری جو پایدار در استان خراسان رضوی پیش‌بینی می شود و طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین سه تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان بود.

وی همچنین یادآور شد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۲۰ درجه و کمینه دمای هوای آن به هفت درجه سلسیوس می‌رسد و نیشابور با کمینه دمای هوای صفر درجه و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اثمری در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت نیز در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

نظر شما