شناسهٔ خبر: 52759761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

استقرار ۶ جنگنده اف ۳۵ آمریکا در دریای سیاه/کرملین: مذاکره پوتین و زلنسکی منتفی نیست

فارس : پنتاگون در بیانیه ای از استقرار جنگنده های خود دریای سیاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

پنتاگون در بیانیه‌ای در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه اعلام کرد که قصد دارد ۶ جنگنده اف-۳۵ آمریکایی را در بالتیک و دریای سیاه به منظور حمایت از دفاع جمعی مستقر کند.

وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد: «نیروهای روس در حال پیشروی به سمت کی‌یف هستند و ما ارزیابی می‌کنیم که آن ها به دنبال فلج کردن دولت اوکراین و راه اندازی یک دولت جایگزین هستند».

پنتاگون همچنین در بیانیه خود مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین در چندین مرحله انجام خواهد گرفت و «ما طول مدت زمانی که این حمله ادامه خواهد داشت، نمی‌دانیم».

وزارت دفاع آمریکا با طرح این ادعا که نیروهای روسیه در اولین ساعات حمله به اوکراین بیش از ۱۰۰ موشک شلیک کردند، اعلام کرد: «نیروهای روسیه به دنبال کنترل مراکز جمعیتی مهم در اوکراین هستند».

زلنسکی: نیروهای روسیه به دنبال کنترل بر نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل هستند

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روسیه در تلاش هستند تا کنترل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را به دست بگیرند.

او در توییتی نوشت: نیروهای اشغالگر روسیه در تلاش برای تصرف چرنوبیل [نیروگاه هسته‌ای] هستند. مدافعان ما جان خود را فدا می‌کنند تا تراژدی ۱۹۸۶ تکرار نشود. این یک اعلان جنگ علیه کل اروپا است. (جزئیات بیشتر)

کرملین: مذاکره پوتین و زلنسکی منتفی نیست

در حالیکه پیش از این «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که پوتین به تماس تلفنی چهارشنبه شب وی پاسخ نداده است، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: اگر اوکراین برای مذاکره درباره نگرانی‌های امنیتی روسیه آماده باشد، هیچ مانعی برای گفت‌وگوی پوتین و زلنسکی وجود ندارد».

پسکوف همچنین در خصوص استفاده از لفظ اشغال برای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت که این عملیات را نباید «اشغال» توصیف کرد بلکه این عملیات برای دفاع از امنیت روسیه است.

نظر شما