شناسهٔ خبر: 52749964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

بایدن، پوتین را تهدید کرد/ زلنسکی وضعیت نظامی اعلام کرد

بایدن گفت: طی تماسی که با رئیس جمهور اوکراین داشتم، حمله روسیه را محکوم کردم و او را از اقدامات خود در جهت بسیج محکومیت بین‌المللی آگاه کردم.

صاحب‌خبر -

شورای فدراسیون (سنای) روسیه روز سه شنبه به اتفاق آرا با درخواست ولادیمیر پوتین در خصوص استفاده از نیروهای مسلح این در خارج از خاک روسیه موافقت کرد. 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد رهبران محلی مناطق دونتسک و لوهانسک (در شرق اوکراین) با ارسال نامه‌هایی جداگانه از طرف خود و مردم ساکن منطقه دونباس از رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین درخواست کمک برای دفع تجاوزات نیروهای مسلح اوکراین به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی و افزایش تلفات در میان غیرنظامیان را کردند.

در ادامه می‌توانید آخرین تحولات مربوط به اوکراین را دنبال بفرمایید:

وقوع ۲ انفجار مهیب در ماریوپول

رویترز در خبری فوری اعلام کرد که صدای دو انفجار مهیب در ماریوپول در شرق اوکراین شنیده شده است.

بایدن: تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت که با سران گروه ۷ نشست خواهد داشت و آمریکا و متحدانش تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد.

بایدن همچنین گفت: رئیس جمهور اوکراین از من خواست تا از رهبران جهان دعوت کنم تا به وضوح در مورد تجاوز آشکار پوتین صحبت کنند و در کنار مردم اوکراین بایستند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما به حمایت و کمک به اوکراین و مردم آن ادامه خواهیم داد.

بایدن همچنین یادآور شد: طی تماسی که با رئیس جمهور اوکراین داشتم، حمله روسیه را محکوم کردم و او را از اقدامات خود در جهت بسیج محکومیت بین‌المللی آگاه کردم.

حملات ادامه دارد

خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد حملاتی از سوی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین به سمت منطقه «شاستیا» که تحت کنترل دولت اوکراین است، صورت گرفته است.

زلنسکی در اوکراین وضعیت نظامی اعلام کرد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین صبح امروز اعلام کرد که وضعیت فوق العاده نظامی در سراسر این کشور برقرار شده است.

زلنسکی در صدد تشکیل نشست اضطراری شورای امنیت و دفاع ملی این کشور است. این نشست در ارتباط با اعلام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از غیرنظامیان دونباس برگزار می‌شود.‎

نظر شما