شناسهٔ خبر: 52749801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر کشور در زاهدان: مسئولان ‌از لاک اداری خارج شوند/ باید به سمت مدیریت جهادی پیش برویم

گروه استان‌ها - وزیر کشور گفت: مسئولان باید از لاک اداری خارج شوند و سمت مدیریت جهادی پیش بروند؛ یعنی مدیریتی که پوسته‌های سخت را کنار می‌زند و به مردم خدمت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمد وحیدی شب گذشته در نشست هماهنگی فرمانداران و شهرداران استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه محرک اقتصاد سیستان و بلوچستان بحث اشتغال است، اظهار داشت: اشتغال پیشران است الگوی توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان است.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و متنوع موجود در سیستان و بلوچستان، گفت: مرزهای گسترده، بندر اقیانوسی و مردم فعال و همیشه در صحنه نمونه‌هایی از ظرفیت‌های گسترده موجود در این استان است که سرمایه‌ای کم‌نظیر در اختیار مسئولان سیستان و بلوچستان قرار داده است.

وی ادامه داد: ما تاکنون متکی بر نفت پیش رفته‌ایم اما آبادانی و پیشرفت کشور باید مبتنی بر شکوفایی این ظرفیت‌های گسترده موجود در مناطق مختلف برنامه‌ریزی شود؛ سرمایه اصلی ما آب و خاک، فرهنگ، ابتکار و دانش است.

وحیدی اضافه کرد: باید فکر کنیم نفت نداریم؛ باید خودباوری داشته باشیم و با عشق‌ورزی به این آب و خاک و با ذهنیت فعال سمت شکوفایی ظرفیت‌هایی که در اختیارمان است پیش برویم و در واقع راهی جز آبادانی آن نداریم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بودجه‌هایی که به سیستان و بلوچستان تخصیص داده می‌شود به اندازه حل همه مشکلات و توسعه چشمگیر استان نیست، افزود: با وجود این شرایط همه مسئولان استان باید برای بهبود امور در حوزه‌های کاری خود طرح و ایده داشته باشند.

وحیدی تصریح کرد: امور استان باید با توجه به اعتبارات محدود اولویت‌بندی شود و بدون شک اولویت نخست سیستان و بلوچستان بحث ایجاد اشتغال برای مردم است؛ اگر به جای ایجاد  شغل راه درست کنیم در مسیر رضایت مردم حرکت نکرده‌ایم چرا که مردم قبل از همه چیز شغل می‌خواهند؛ اشتغال و حذف بیکاری خود به خود مشکلات را حل خواهد کرد؛ در واقع ایجاد شغل 98 درصد آسیب‌های اجتماعی از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از لاک اداری خارج شوند و سمت مدیریت جهادی پیش بروند؛ یعنی مدیریتی که پوسته‌های سخت را کنار می‌زند و به مردم خدمت می‌کند؛ ببینید چه کار می‌توان کرد و استعدادها را بیابید چون در این صورت استان رشد خواهد کرد. مسئولان استان باید در یک پیوستگی و یکپارچگی سرزمینی و در یک زنجیره واحد مسائل را حل کنند.

انتهای پیام/392/ش

نظر شما