شناسهٔ خبر: 52721626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت دفاع روسیه: ما باید از ساکنان دونباس محافظت کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا – معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که وضعیت دونباس در حال بدتر شدن است و مسکو باید از ساکانان آن حفاظت کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که وضعیت در قلمروهای جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک رو به وخامت است و نیاز به محافظت از ساکنان این دو منطقه را یادآور شد.

نیکولاب پانکوف، معاون وزیر دفاع روسیه در جلسه امروز شورای فدراسیون روسیه تنها شورای فدراسیون روسیه، گفت: تعداد قربانیان بی‌گناه در حال افزایش است، در حالی که حدود 100 هزار نفر در دونباس طی روزهای اخیر مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که شامل 29865 کودک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: روسیه بر اساس توافقنامه‌های دوستی، همکاری و کمک متقابل با جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک، به حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی این دو کشور کمک خواهد کرد و تمام اقدامات موجود را برای از بین بردن تهدید صلح و تجاوز انجام خواهد داد.

شورای فدراسیون پارلمان روسیه امروز سه شنبه با درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور مبنی بر استفاده از نیروهای مسلح روسیه در خارج از این کشور موافقت کرد.

رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه دو فرمان را امضا کرد که بر اساس آن روسیه باید استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت بشناسد، در حالی که بحران نظامی-سیاسی در منطقه دونباس از سال 2014 ادامه دارد.

پوتین همچنین با روسای جمهور دونتسک و لوگانسک دو قرارداد دوستی، همکاری و کمک متقابل منعقد کرد که بر اساس آن نیروهای مسلح روسیه را به اجرای وظایف تضمین صلح در اراضی خود موظف کرد.

پوتین در یک سخنرانی به همین مناسبت گفت که وضعیت در دونباس دوباره حاد و خطرناک شده است، با توجه به اینکه مردم منطقه در معرض نسل کشی توسط رژیم ملی گرا در کی یف که در نتیجه قدرت را به دست گرفته است. کی یف بارها بر عدم تمایل خود برای پایبندی به توافقات مینسک برای حل و فصل دیپلماتیک اختلاف تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه امروز سه‌شنبه تاکید کرد که دولت این کشور در حال حاضر قصد ندارد نیروهای مسلح خود را به جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک اعزام کند، اما بر آمادگی مسکو برای کمک نظامی به آنها در صورت تهدید علیه جمهوری‌های دونتسک تاکید کرد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما