شناسهٔ خبر: 52720330 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجوز مجلس به شرکت‌های دولتی برای انتشار ۱۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی

وکلای‌ملت با انتشار اوراق مالی اسلامی ریالی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط شرکت‌های دولتی موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ، وکلای ملت در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با بند (الف) و (ب) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

بر اساس بخش درآمدی بند (الف) تبصره (5) در سال 1401 اجازه داده می‌شود با رعایت قوانین و مقررات و موازین شرعی:

الف- شرکت‌های دولتی تا سقف یکصد هزار میلیارد (100.000.000.000.000)ریال اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین و بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند، تا برای اجرای طرحهای دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌محیطی خود که به‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، به مصرف برسانند.

همچنین در بخش درآمدی بند (ب) تبصره 5 آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود برای تأمین مالی مصارف این قانون تا سقف هشتصد و شصت هزار میلیارد (860.000.000.000.000) ریال، انواع اوراق مالی اسلامی(ریالی- ارزی) از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق بر قوانین و مقررات و در چهارچوب عقود اسلامی باشد، را منتشر و منابع حاصل از انتشار نقدی اوراق را به ردیف شماره 310108 جدول شماره(5) این قانون واریز و اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف درآمدی310103 جدول شماره (5) این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا پایان سال 1404 منتشر و به طلبکاران دستگاههای اجرائی بابت تادیه مطالبات واگذار کند.  

 بازپرداخت اصل، سود و هزینه‌های مربوط به انتشار اوراق در جداول شماره(8) و (9) این قانون پیش‌بینی‌‌ و قابل پرداخت است.

به گزارش تسنیم، مجلس از روز یکشنبه (اول اسفند ماه ) وارد بررسی جزئیات لایحه بودجه دربخش درآمدی شده و تا کنون تا تبصره 5 لایحه بودجه سال آینده مورد بررسی و ارزیابی قرارگرفته است.

لازم به ذکر است مصوبات مجلس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان و پس از آن ابلاغ به دولت و اجرا از سوی دستگاه مربوطه دارد.

انتهای‌پیام/

نظر شما