شناسهٔ خبر: 52704369 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۱ هزار دانش‌آموز لرستانی به شبکه شاد دسترسی ندارند

گروه استان‌ها- سرپرست آموزش‌ و پرورش استان لرستان با بیان اینکه ۷۱ هزار دانش‌آموز این استان اعلام کرده‌اند که به شبکه شاد دسترسی ندارند گفت: در جریان سفر رئیس‌ جمهور به لرستان ۵ میلیارد تومان برای خرید گوشی هوشمند دانش‌آموزان مصوب شد.

صاحب‌خبر -

سید عیسی سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: بیش‌ از 344 هزار نفر در 4 هزار و 715 مدرسه استان لرستان مشغول به تحصیل هستند.

وی به سرانه فضای آموزشی در مدارس لرستان اشاره کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی در این استان 5.20 درصد بوده که این رقم تقریباً برابر با میانگین کشوری‌ است.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به اینکه 71 هزار دانش‌آموز این استان در سامانه‌ای که با هدف شناسایی دانش‌آموزان فاقد وسایل هوشمند طراحی شده‌ است اعلام کرده‌اند که فاقد گوشی هستند و به شبکه شاد دسترسی ندارند، عنوان کرد: این تعداد با آمارهای به‌دست آمده از سایر روش‌ها و بررسی‌های مدیران مدارس هم‌خوانی دارد.

وی با تأکید به اینکه در دو سال اخیر هیچ دانش‌آموزی در لرستان به‌دلیل کرونا و عدم دسترسی به شبکه شاد ترک تحصیل نکرده‌ است، بیان کرد: فعالیت آموزشی مدارس این استان حتی در اوج کرونا و در مناطقی که دانش‌آموزان به گوشی هوشمند دسترسی نداشته‌اند به‌صورت حضوری و یا مکاتبه‌ای بوده‌ است و علاوه‌بر آن اطلس یادگیری برای دسترسی دانش‌آموزان به شیوه‌های مختلف آموزشی تهیه و آموزش‌های خاصی نیز متناسب با شرایط دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌ است.

سهرابی به نقش خیران در دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد و استفاده از ظرفیت آموزش‌های مجازی اشاره کرد و گفت: خیران در دو سال اخیر بیش‌ از هزار گوشی هوشمند را برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و بیش‌از 450 گوشی هوشمند را برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه خریداری کرده‌اند.

سرپرست آموزش‌وپرورش لرستان تأکید کرد: مدیران مدارس در شناسایی دانش‌آموزان محروم و توزیع گوشی‌های خریداری‌شده توسط خیرین با اولویت ایتام و دانش‌آموزان بدسرپرست در سطح مدارس این استان نقش بسیار اساسی داشته‌اند.

سهرابی اظهار داشت: امسال 207 نفر از دانش‌آموزان دوره ابتدایی بازمانده یا ترک‌تحصیل‌‌ کرده را جذب کرده‌ایم و هم‌چنین 488 دانش‌آموز دختر و 551 دانش‌آموز پسر بازمانده یا ترک‌تحصیل‌ کرده از دوره‌های متوسطه اول و دوم را جذب کرده‌ایم که این دانش‌آموزان به تحصیل بازگشتند.

وی افزود: در جریان سفر رئیس‌ جمهور  به استان لرستان 5 میلیارد تومان برای خرید گوشی هوشمند دانش‌آموزان مصوب شده‌ که پیگیر جذب آن هستیم.

 سرپرست آموزش‌ و پرورش استان لرستان به میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور اشاره و عنوان کرد: 269 دانش‌آموز لرستانی در سال 1400 در رشته تجربی رتبه زیر 3 هزار را کسب کرده‌اند که این آمار در سال گذشته 209 دانش‌آموز بوده‌ است.

انتهای پیام/ 644/ح

نظر شما