شناسهٔ خبر: 52682112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

احمدی‌نژاد: هشدار می‌دهم که ملت را دست‌کم نگیرید

به آنهایی هم که در ذهنشان تصور می کنند می توانند بر ملت ایران مسلط شوند، می خواهم بگویم که خواب های آشفته می بینید. اینجا از آن خبرها نیست.

صاحب‌خبر -

محمود احمدی‌نژاد مصاحبه‌ای گفت:

به گزارش دولت بهار، باید اشاره و تکرار کنم که یک قراردادی با چین بسته شد و مردم از متن آن اطلاع ندارند. گفتند طرف چینی خواسته است منتشر نشود. این عذر بدتر از گناه است. خیلی مهم است که بدانیم طرف چینی چه چیزهای دیگری گفته است؟

یک قرارداد 25 ساله دارید می بندید، اخباری که بیرون می آید بسیار بسیار مهم است. از یکطرف می گویید هنوز قرارداد منعقد نشده و از طرف دیگر می گویید اجرای آن آغاز شده است! اگر قرارداد نیست پس چگونه دارد اجرا می شود؟ این حتما مورد قبول ملت نیست. باید آشکار شود و مسیر قانونی اش را طی کند و منافع ملت در آن لحاظ شود که به نظرم اگر لحاظ شده بود، حتما علنی می شد.

گفتند دارند قرارداد ۲۰ ساله ای را با روسیه می بندند. آن هم همین طور است، ملت در جریان نیست. من بارها اعلام کردم که اگر ملت در جریان نباشد، تایید نکند و منافع ملت تامین نشود، ملت آن را نخواهد پذیرفت.

بالاخره نهایتا باید توسط ملت اجرا شود و علنی می شود و نمی تواند مخفی بماند. ما قبلا اعلام موضع کردیم، باز هم من می گویم. وقتی آنها می نشینند و بر سر یک نقشه کلان در دنیا با هم تفاهم می کنند، ذیل آن نقشه، هر کس دنبال حداکثر کردن منافع خودش است که بالاخره از این نقشه بزرگی که کشیدند، هر کسی بار خودش را بیشتر ببندد و از آن بهره ببرد.

البته من معتقدم با همه جای دنیا باید ارتباط داشته باشیم، محدودیت معنا ندارد و اگر آمریکا محدودیت گذاشته، برخلاف حقوق بشر عمل کرده و هم به ملت خودش و هم به ملت ایران و همه جهان ظلم کرده است.

هیچکس تحت هر عنوانی، حق محدود کردن ارتباطات انسانی را ندارد. حکومت ها همین طور بر ملت ها تحمیل می کنند والّا هیچ ملتی نیست که حق ارتباط خودش با سایر ملت ها را نقض کند یا علیه آن رای بدهد! این محال است. حکومت ها برای خودشان اختیار تعریف می کنند و ملت ها را به جان هم می اندازند، فاصله می اندازند و قراردادهای استعماری می بندند.

من مجددا به آنها هشدار می دهم که ملت ما را دست کم نگیرند. اولا تاریخی ببینند. ما بحث را یک روز و دو روز نمی بینیم. بالاخره ملت ایران یک ملت بزرگ است.

اگر به دلایلی خیال می کنید الان ضعیف شده است، حتی اگر واقعیت داشته باشد، این همیشگی نیست. بالاخره دوران ضعف می گذرد. شما دوباره با این ملت کار دارید و این ملت مناسباتش را با دنیا بازتنظیم خواهد کرد.

اینگونه نیست که فراموش کند، در حافظه خودش ثبت خواهد کرد که در دوران فشار، چه کسانی، چه موضعی داشتند؟

چه کسانی کمک کردند و چه کسانی دنبال سوءاستفاده بودند؟ چه کسانی فریبکاری کردند و چه کسانی نفاق به خرج دادند و چه کسانی دوست واقعی بودند؟ اینها ثبت می شود و بزودی در چارچوب نظری تصمیم گیری های ملت ایران، نقش تعیین کننده ایفا می کند.

به آنهایی هم که در ذهنشان تصور می کنند می توانند بر ملت ایران مسلط شوند، می خواهم بگویم که خواب های آشفته می بینید. اینجا از آن خبرها نیست. ایرانی ها الان هزاران مشکل دارند. با حاکمیت و اقتصاد مشکل دارند ولی با ایران مشکلی ندارند، با خودشان مشکلی ندارند. کسی بخواهد به این حریم تعدی کند یا بخواهد بر روی سرنوشت ایران بازی کند، حتما با خشم قاطع ملت ایران مواجه خواهد شد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما