شناسهٔ خبر: 52675742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون آبفای استان اصفهان:

هدایت روانآب‌ها به شبکه جمع آوری فاضلاب ممنوع است

اصفهان- معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای استان اصفهان گفت: یکی از علل پس زدگی فاضلاب در املاک شهروندان هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب است.

صاحب‌خبر -

محسن صالح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ممنوعیت هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری، اظهار داشت: یکی از علل اصلی پس زدگی فاضلاب به داخل خانه‌ها و مغازه‌ها، هدایت آب باران به شبکه جمع آوری فاضلاب است و تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی واحدهای مسکونی و تجاری باید به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی به شبکه فاضلاب وارد نشود.

او افزود: در زمان طراحی و اجرای تأسیسات، چاه آب باران یا منبع ذخیره سازی و یا هر روش‌های مختلف که آب باران را به محل دیگری به غیر از شبکه فاضلاب هدایت کند، باید در املاک تعبیه شود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای استان اصفهان گفت: هدایت آب باران از طریق ناودان‌ها به شبکه فاضلاب موجب پس زدگی فاضلاب به املاک می‌شود و در صورت بروز خسارت از این محل، شرکت آبفا هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

صالح تصریح کرد: از نظر شرکت آبفا، زمانی عملیات ساخت و ساز یک ساختمان پایان می‌یابد که تأسیسات فاضلاب شبکه داخلی واحدهای مسکونی و تجاری و … به نحوی طراحی و اجرا شود که آب باران جاری شده از ناودان‌ها، حیاط و معابر داخلی به شبکه فاضلاب وارد نشود.

او با اشاره به اینکه در هنگام ساخت و ساز، تغییر نوع واگذاری انشعاب از حالت ساخت و ساز به کاربری‌های دیگر امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: لازم است ارزیاب‌ها این موضوع را به متقاضیان توضیح داده و تاکید کنند که ملاک تبدیل وضعیت کاربری املاک از حالت ساخت و ساز، اطمینان از وارد نشدن آب باران به شبکه فاضلاب است.

نظر شما