شناسهٔ خبر: 52645340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جمهوری اسلامی نوشت: سکوت در برابر عبور از ارزش‌ها

صاحب‌خبر -

شفقنا – روزنامه جمهوری اسلامی درسرمقاله خود با عنوان«سکوت در برابر عبور از ارزش‌ها» این گونه آورده است:

حفاظت از ارزش‌هاي ديني، آسان‌ترين کاري بود که حکمراني يکدست اصولگرا مي‌توانست انجام دهد ولي حتي در همين مورد نيز متأسفانه واداده است.
کاهش دادن تورم، جلوگيري از افزايش قيمت کالاها، برخورد با مفاسد اقتصادي، قلع و قمع کردن مافياها، حل کردن مشکلات منطقه‌اي، نشان دادن اقتدار در برابر قدرت‌هاي شرقي و غربي، به نتيجه رساندن مذاکرات برجامي و برطرف کردن تحريم‌ها اموري هستند که به مقدماتي نياز دارند. انجام اين امور هرچند در فهرست وعده‌هاي حکمراني يکدست اصولگراي کنوني قرار داشته و مردم هنوز هم انتظار تحقق آنها را دارند، ولي برخلاف شعارهاي انتخاباتي نامزدهاي رياست‌ جمهوري به نتيجه رساندن اين امور به زمان نياز دارد. اکنون که 6 ماه از استقرار دولت سيزدهم گذشته، زمان مورد انتظار سپري شده است و از اين به بعد بهانه‌هائي از قبيل عملکرد قبلي‌ها، سياست‌هاي نادرست و تصميم‌سازان نامقبول را کسي نمي‌پذيرد و دولت حاضر بايد خود را مستقيماً پاسخگوي تمام مشکلات بداند. اما در زمينه حفاظت از ارزش‌هاي ديني به ويژه در اموري که به مديريت‌هاي آني نيازمند هستند، چنين بهانه‌هائي حتي از همان ماه‌ها و هفته‌هاي اول استقرار دولت جديد هم مسموع نبود و انتظار اين بود که حتي يک مورد هم چيزي که خلاف احکام دين و موازين اخلاقي است اتفاق نيفتد.
آنچه در حاشيه جشنواره فجر امسال اتفاق افتاد، خلاف تمام وعده‌هاي ارزشي جناح اصولگرا بود. فلسفه وجودي جشنواره فيلم فجر، نزديک‌ کردن مردم به فرهنگ اسلامي و آداب و سنت‌هاي ايراني و همينطور ترويج ارزش‌هاي ديني و اخلاقي در قالب هنر سينماست. فيلم‌هائي که در اين جشنواره عرضه مي‌شوند اگر اين فلسفه را رعايت نکنند، نمي‌توان آنها را متناسب با فرهنگ انقلاب اسلامي و سنت‌هاي ايراني دانست کمااينکه گفتمان رايج در جريان برگزاري اين جشنواره به ويژه آنچه از زبان افراد مطرح در جشنواره شنيده مي‌شود نيز بايد با احکام و فرهنگ، سنت‌ها و اخلاق اسلامي و ايراني منطبق باشد.
در جشنواره فيلم فجر امسال که مديريت آن تماماً در اختيار دولت جديد بوده، اين فلسفه هرچند تا حدودي درباره خود فيلم‌ها رعايت شد ولي در مورد مسائل حاشيه‌اي آن نه‌تنها رعايت نشد بلکه افرادي با استفاده از فرصت موجود، اقدام به عبور از خط قرمزها و شکستن حرمت‌ها، افزودن احکام جديدي به دين و ابداع سنت‌هاي خلاف اخلاق به فرهنگ ايراني کردند. يکي از بازيگران در دفاع از پوشش مبتذل خود آشکارا گفته مردم به پوشش ما چه کار دارند؟ يکي ديگر حتي به خود اجازه مي‌دهد فتوا صادر کند و بگويد اگر دو نفر نامزد شوند و به همديگر عشق زيادي داشته باشند حتي اگر صيغه عقدي هم نخوانده باشند، بچه آنها حلال‌زاده است!
اين اتفاقات در جشنواره فيلم فجر و حواشي آن اگر در دولت غيراصولگراها رخ مي‌دادند، آيا آنها به تحرکات ضدديني متهم نمي‌شدند؟! آيا حاميان ارزش‌هاي اخلاقي و ديني به خيابان‌ها نمي‌ريختند و خواستار محاکمه و عزل دولتمردان نمي‌شدند؟! و آيا مسئولان نظام از صدر تا ذيل از کنار چنين سخنان و فتواهاي ضدديني و ضداخلاقي با سکوت مي‌گذشتند؟!
جولان دادن بازيگران زن با پوشش‌هاي مبتذل در جشنواره فيلم فجر امسال هم آنگونه که صحنه‌هاي درز کرده آن به فضاي مجازي نشان مي‌دهند، در پشت پا زدن به قانون و اخلاق و ارزش‌هاي اسلامي و ايراني رکورد زده‌اند. اين ابتذال را چگونه مي‌توان با معيارهاي اعلام شده توسط اصولگرايان حاکم آنهم در يک حکمراني يکدست منطبق دانست؟ مردم، کاري به جناح‌بندي‌ها ندارند بلکه از کساني که قدرت را در دست مي‌گيرند انتظار دارند اگر نمي‌توانند مشکلات معيشتي‌شان را حل کنند، لااقل از ارزش‌هاي ديني و سنت‌هاي بومي و بنيان‌هاي اخلاقي رايج در کشورشان حفاظت کنند و اجازه ندهند عده‌اي بي‌فرهنگ با استفاده از فرصت‌ها و امکانات عمومي کشور درصدد تبديل کردن ارزش‌ها به ضدارزش‌ها و ترويج بي‌فرهنگي در جامعه‌اي برآيند که هزاران شهيد براي احياء ارزش‌هاي آن خون داده‌اند.

نظر شما