شناسهٔ خبر: 52640049 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

صنعاء: چانه زنی درباره موضوع بشردوستانه یمن هیچ توجیهی ندارد

صاحب‌خبر -

شفقنا – نخست وزیر دولت نجات ملی یمن با اشاره به توقیف نفتکش های یمنی و بحران بشر دوستانه در این کشور، تاکید کرد که این مسئله جای چانه زنی ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، عبدالعزیز صالح بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن که مورد تایید سازمان ملل قرار دارد، در گفت و گو با «فرانس 24» توضیح داد: درباره نفتکش «صافر» سؤالات و ابتکارات متعددی مطرح شد و اخیراً ابتکاری در مورد این نفتکش ارائه کردیم و تیمی که از سازمان ملل آمده بودند این ابتکار را بررسی کردند و ما همچنان منتظر پاسخ آن هستیم.

وی گفت: همه ضوابط و همه شرایط را آماده کرده ایم، اما به قول خودشان یک روز سازمان ملل به مثابه هزار روز است.

بن حبتور در خصوص مانورهای دریایی برگزار شده با مشارکت رژیم صهیونیستی در دریای سرخ گفت: این مانورها بیانگر نگاه راهبردی به کشورهایی است که آنها را سازماندهی کرده اند و می خواهند کل منطقه را بترسانند و ما بخشی از این منطقه هستیم.

وی افزود: کشورهای متجاوز می خواهند به ما بگویند که دنیای غرب با آنهاست، آنها پول دارند و سلاح و مهمات می خرند و این چیزی جز یک نوع ارعاب نیست. دریای سرخ با حمایت آمریکا دریاچه عربستان و اسرائیل است.

نخست وزیر یمن با بیان اینکه تجاوزات عربستان و امارات به یمن از 25 مارس 2015 آغاز شد و این تجاوز تا امروز ادامه دارد، تصریح کرد: تجاوزات سعودی – اماراتی مدارس، بیمارستان ها، مراسم عروسی و بمباران مجالس عزاداری، تشییع جنازه و خاکسپاری را هدف قرار داده است. همچنین آخرین جنایتی که رخ داد این بود که آنها در شهر صعده یک زندان را هدف قرار دادند و به همین دلیل آنها شبانه روز غیرنظامیان را می کشند.

از سوی دیگر، بن حبتور با استقبال از نمایندگان سازمان ملل گفت: اما متأسفانه سازمان ملل تحت فشار کشورهای متجاوز است، هیچ توجیهی برای سازش ما در موضوع بشردوستانه در یمن وجود ندارد و این یک حق مشروع برای یمن است که مردم آن با عزت زندگی کنند، دارو دریافت کنند و در بیمارستان ها معالجه شوند.

این خبر را در فرانس 24 می توانید ببینید.

نظر شما