شناسهٔ خبر: 52635006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هواشناسی استان قزوین هشدار نارنجی صادر کرد/ برف و کولاک برمی‌گردد

گروه استان‌ها- مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی خبر داد و گفت: بر این اساس از صبح یکشنبه اول اسفندماه تا صبح دوشنبه شاهد بارش سنگین باران، برف و کولاک در تمامی مناطق استان قزوین خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از صدور چهاردهمین هشدار سطح نارنجی مرکز پیش‌‌بینی هواشناسی استان درباره بارندگی خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از صبح یکشنبه (اول اسفند) تا صبح دوشنبه (2 اسفند) شاهد بارش سنگین باران، برف و کولاک در تمامی مناطق استان قزوین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز و فردا با توجه به گذر امواج تراز میانی جو آسمان نیمه‌ابری تا ابری است. با این حال از فردا شب سامانه بارشی وارد استان قزوین شده و تا صبح دوشبه در استان قزوین شاهد بارش برف و باران در همه نقاط خواهیم بود که در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف همراه با کولاک خواهد بود.

شیخ‌الملوکی با اشاره به تقویت فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر یکشنبه گفت: همچنین در پاره‌ای از مناطق استان قزوین بارش همراه با رعد و برق و ورزش باد شدید خواهد ‍و به ویژه در اوایل وقت روز دوشنبه برخی نواحی مه‌آلود خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین شاهد لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد و کاهش دید افقی خواهیم بود و به همین خاطر به هم‌استانی‌ها توصیه می‌کنیم در ترددهای برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را رعایت کنند و به ویژه از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند. در صورت ضرورت هم خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و با رعایت بالای نکات ایمنی تردد کنند.

تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها ممنوع

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین در ادامه از آب‌گرفتگی عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه خبر داد و گفت: بنابراین به هم‌استانی‌‌ها، سایر گردشگران و مسافران هم توصیه اکید می‌کنیم که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها به شدت خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین کوهنوردان و سایر افراد هم از صعود به ارتفاعات به ویژه قلل مرتفع استان قزوین اجتناب کنند چون احتمال گرفتار شدن در برف و بوران بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های خدمات‌ شهری و راهداری هم باید از امروز تمهیدات لازم برای مقابله با برف‌گرفتگی و لغزندگی معابر شهری به ویژه جاده‌ها و محورهای روستایی را پیش‌بینی کنند و کشاورزان به ویژه گلخانه‌داران باید جلوی وارد شدن خسارت‌های ناشی از بارندگی شدید و سرمازدگی به محصولات خود را بگیرند.

انتهای پیام/ح

نظر شما