شناسهٔ خبر: 52624486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اوکراین از شورای امنیت خواست در مورد تلاش روسیه برای به رسمیت شناختن شورشیان وارد شود

صاحب‌خبر -

شفقنا-اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا روز پنجشنبه در مورد پیشنهاد پارلمان روسیه برای به رسمیت شناختن جدایی طلبان خودخوانده در شرق اوکراین تشکیل جلسه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، شورای امنیت قبلاً قرار بود در مورد بحران اوکراین و توافقنامه مینسک که در سال 2015 برای پایان دادن به جنگ جدایی طلبانه طراحی شده است، بحث و گفتگو کند. با این حال اوکراین از این شورا که روسیه عضو دارای حق وتوی آن است، درخواست کرده در مورد اقدام نمایندگان پارلمان روسیه مبنی بر تلاش برای به رسمیت شناختن مناطق تحت اشغال شورشیان شرق اوکراین نیز بحث کند.

جدایی طلبان تحت حمایت روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک – که مجموعاً به عنوان دونباس شناخته می شوند – در سال 2014 از کنترل دولت اوکراین جدا شدند و خود را مستقل اعلام کردند. همین اقدام باعث بروز درگیری میان روسیه و اوکراین شد که تا اکنون نیز ادامه دارد.

سرگی کیسلیسا، سفیر اوکراین، در نامه ای به اعضای شورای امنیت گفت: این اقدام پارلمان روسیه در روز سه شنبه به دنبال افزایش مستمر  حضور نظامی توسط فدراسیون روسیه در مرزهای اوکراین، تهدید علیه تمامیت ارضی و امنیت اوکراین است.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما