شناسهٔ خبر: 52624404 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

تقابل انس جهانی و دلار؛ کاهش ۸۸ هزار تومانی قیمت سکه تمام

با وجود افزایش قیمت اونس جهانی، با کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت انواع سکه نیز کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ در آخرین روز هفته و درحالی که قیمت اونس جهانی طلا بار دیگر صعودی شده اما کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و افزایش امیدها به توافق، قیمت طلا و سکه را اندکی کاهشی کرده است.

به این ترتیب در این ساعت از معاملات، قیمت هر سکه امامی به ۱۱میلیون و ۸۹۹هزارتومان رسیده است. این درحالیست که روز گذشته این سکه با قیمت ۱۱میلیون و ۹۸۷هزارتومان معامله می‌شد که حاکی از کاهش ۸۸ هزار تومانی است.

نیم سکه نیز در قیمت ۶میلیون و ۶۵۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به آخرین معاملات دیروز، ۱۰۰هزارتومان کاهش را نشان می‌دهد. همچنین ربع سکه با ۵۰هزارتومان کاهش، ۳میلیون و ۷۵۰هزارتومان قیمت خورده است.

هر سکه یک گرمی نیز ۲میلیون و ۲۸۳هزارتومان معامله می‌شود که کاهش ۳۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. در آخرین معاملات روز چهارشنبه هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۳۱۵هزارتومان قیمت خورده بود.

حباب سکه چقدر است؟

حباب سکه امامی نسبت به روز گذشته بیش از ۱۰۰هزارتومان کاهش یافته و ۱۶۷هزارتومان رسیده است. کاهش همزمان حباب و قیمت سکه نشان از کاهش سطح تقاضا دارد؛ به بیان دیگر انتظار فعالان بازار طلا و سکه این است که روند نزولی بازار در روزهای آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

 همچنین نیم سکه، ۷۸۴هزارتومان، ریع سکه، ۸۱۴هزارتومان و سکه گرمی ۸۳۷هزارتومان حباب دارد.

درحال حاضر با وجود افزایش دوباره اونس جهانی طلا، اما قیمت انواع سکه و حباب آن‌ها کاهش یافته است. با وجود اهمیت قیمت جهانی طلا در قیمت‌های طلا در بازار داخل اما آنچه بازار ایران را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، اخبار سیاسی و قیمت دلار است. باتوجه به اینکه مذاکرات به لحظات حساس خود رسیده و امید به توافق بالا رفته است و همچنین کاهش قیمت دلار در بازار آزاد، بازار طلا هم کاهشی شد و به نظر می‌رسد معامله‌گران تاحدودی دست از خرید و فروش کشیدند تا نتایج نهایی مشخص شود.

نظر شما