شناسهٔ خبر: 52617523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

مقاومت، هویت لبنان را حفظ کرد

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، در مراسم گرامیداشت یاد فرماندهان شهید مقاومت، بر نقش حزب‌الله در حفظ هویت و یکپارچگی لبنان تاکید کرد. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، در مراسم گرامیداشت یاد فرماندهان شهید مقاومت، بر نقش حزب‌الله در حفظ هویت و یکپارچگی لبنان تاکید کرد. به گزارش المیادین، نصرالله در نطقی تلویزیونی گفت: ‌«از زمان تأسیس مقاومت اسلامی و حزب‌الله ۴۰ سال می‌گذرد. ما مقاومت را مصادره نمی‌کنیم. نمی‌گوییم این ما بودیم که مقاومت را تأسیس کردیم بلکه این فرماندهان شهید ما بودند که این کار کردند. سال ۱۹۸۲ برای ما سال تصمیم، تأسیس، زادروز، آغاز حرکت و تداومی بود که همچنان پابرجاست.»
دبیر کل حزب‌الله با اشاره به نقش مقاومت در حفظ لبنان گفت: «حمله سال ۱۹۸۲ اسرائیل، تهدیدی فوق‌العاده برای لبنان، منطقه، آرمان فلسطین و سوریه بود؛ اما تهدید اصلی علیه لبنان بود. هویت لبنان در معرض تهدید بود و این کشور در آستانه سپرده شدن به دستان اسرائیل قرار داشت. مقاومت و تمام گروه‌های آن از جمله حزب‌الله بودند که هویت لبنان را حفظ کردند.»
نصرالله با اشاره به وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی گفت:«برخی گمان می‌کنند که آینده منطقه به یک عنصر سوم به نام اسرائیل گره خورده است و برای منطقه آینده بدون آن چشم‌اندازی نمی‌بینند. ما بر این باور هستیم که این رژیم موقت و در حال پسرفت است. قوس نزولی این رژیم در سال ۱۹۸۵ آغاز شد؛ از آن زمانی که مقاومت لبنان دشمن را مجبور به عقب‌نشینی از بیروت، صیدا، بقاع غربی، راشیا و النبطیه کرد تا برود و در پشت آن نوار امنیتی معروف پنهان شود.»
سید حسن نصرالله گفت: «در سال ۲۰۰۶ بود که آن اسرائیل بزرگ سقوط کرد. اسرائیل را در راه زوال می‌بینیم و در اینجا تنها مسئله زمان مطرح است نه بیشتر. آینده منطقه متفاوت از آن چیزی است که دیگران محاسباتشان را بر روی آن بنا کرده‌اند. ما روزانه تحولات این رژیم را دنبال می‌کنیم؛ در برابر یک رژیم و ارتش بحران‌زده قرار داریم. آن دسته کشورهایی که روابط خود را عادی‌سازی کرده‌اند و برای این رژیم پول می‌فرستند، سعی دارند که کمی به رژیم دشمن جان ببخشند.»
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به توانایی نظامی این جنبش نیز گفت: «به دشمن می‌گویم ما این توانایی را پیدا کرده‌ایم که هزاران فروند از موشک‌هایمان را نقطه‌زن کنیم و این کار را آغاز کرده‌ایم و موشک‌هایمان را نقطه‌زن کرده‌ایم و دیگر نیازی به انتقال آن از ایران نداریم. مکتب این مقاومت، مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی این است که تهدید را به فرصت تبدیل کند.»

نظر شما