شناسهٔ خبر: 52608394 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شکایت ذوب آهن از استقلال بابت استفاده از صالح حردانی و آمانوف

صاحب‌خبر -
شکایت ذوب آهن از استقلال بابت استفاده از صالح حردانی و آمانوف
خبرگزاری آریا- شاید استفاده از صالح حردانی و آمانوف برای استقلال گران تمام شود.
به گزارش آریا، باشگاه استقلال در پنجره نقل و انتقالات زمستانی دو بازیکن جدید به خدمت گرفت که صالح حردانی و عزیزبک آمانوف ازبکستانی هستند و این دو بازیکن در شرایطی قراردادشان به ثبت رسید که پنجره نقل و انتقالات آبی‌ها بابت شکایت فرشید باقری و فرشید اسماعیلی بسته شده بود. در روز پایانی نقل و انتقالات بود که مسئولان سازمان لیگ و کمیته تعیین وضعیت اعلام کردند باشگاه‌های بدهکار و با پنجره بسته امکان ثبت قرارداد دو بازیکن را دارند و از همین رو باشگاه استقلال قرارداد دو بازیکن خودش را ثبت کرده و آنها را در دیدار مقابل ذوب آهن بازی داد.
بعد از این بازی بود که اعلام شد باشگاه ذوب آهن پیگیر وضعیت این دو بازیکن و حضور مقابل آنها است و حالا خبر رسید که ذوبی‌ها پس از بررسی‌های مختلف و مشورت با افراد حقوقی در نهایت شکایت رسمی خودشان را در فدراسیون فوتبال ثبت کرده و قرار است پرونده این شکایت در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار بگیرد. باید دید شکایت ذوب آهن از استقلال بابت حضور آمانوف و حردانی دردسرساز خواهد شد یا این باشگاه در پرونده مذکور پیروز خواهد شد.
باشگاه ذوب آهن معتقد است با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال به دلیل شکایت فرشید باقری و فرشید اسماعیلی، این تیم نمی‌تواند از بازیکنان جدید خودش استفاده کند. حتی گفته می‌شود وکیل فرشید باقری نیز از فیفا در این مورد استعلام گرفته و مسئولین مربوطه در فدراسیون جهانی فوتبال تاکید کرده‌اند که باشگاه استقلال نمی‌تواند از نفرات جدید خودش استفاده کند.
به همین خاطر باشگاه ذوب آهن شکایتی را در سازمان لیگ مطرح کرده و باید دید که مسئولان فدراسیون فوتبال چه تصمیمی را اعلام خواهند کرد. محمدمهدی رمضانی مدیر روابط عمومی باشگاه ذوب آهن این خبر را تایید کرده است. با این حال، طبق پیگیری ها مجوز بازی این دو بازیکن از سوی فدراسیون فوتبال صادر شده است. بیژن طاهری سرپرست استقلال هم بعد از مسابقه با ذوب آهن اعلام کرد وقتی سازمان لیگ کارت بازی صادر می‌کند چه مشکلی وجود دارد؟ ظاهرا باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات این دو بازیکن طلبکار، تعهدی به کمیته تعیین وضعیت بازیکان داده و توافقنامه تسویه با آن‌ها را ارائه کرده است. جمشید نورشرق رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال از جمله نفراتی است که می تواند با توضیحات خود ابهامات در خصوص این موضوع را برطرف کند اما او فعلا ترجیح داده سکوت کند.
به نظر می رسد شکایت ذوب آهن از استقلال به جایی نخواهد رسید. باشگاه ذوب‌آهن اصفهان پس از دیدار این تیم مقابل استقلال در هفته هفدهم لیگ برتر، از باشگاه استقلال شکایت کرد. این باشگاه اصفهانی معتقد است حضور صالح حردانی و عزیزبک آمانوف در ترکیب آبی‌پوشان تهرانی غیرقانونی بوده است و استقلالی‌ها به دلیل شکایت فرشید باقری و فرشید اسماعیلی حق ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود را نداشته‌اند.
در همین زمینه پیگیری ها نشان می‌دهد قرارداد دو بازیکن جدید استقلال با مجوز کمیته وضعیت در سازمان لیگ ثبت شده است. ظاهراً باشگاه استقلال در این زمینه تعهدی به کمیته وضعیت داده است تا طی مدت 45 روز بدهی‌های خود به طلبکاران داخلی را تعیین تکلیف کند و به همین دلیل نیز کمیته وضعیت مجوز ثبت قرارداد دو بازیکن جدید را به این باشگاه داده است. کمیته وضعیت در نامه خود به سازمان لیگ نیز تأکید کرده است باشگاه استقلال 45 روز فرصت دارد تا به تعهدات خود در این کمیته عمل کند و به همین دلیل مجوز ثبت قرارداد دو بازیکن جدید این تیم صادر شده است.
بیژن طاهری سرپرست تیم فوتبال استقلال در واکنش به شکایت ذوب‌آهن گفت: چند بار در این مورد توضیح دادیم. باشگاه استقلال اقدامات لازم برای گرفتن مجوز ثبت قرارداد دو بازیکن خود را انجام داد و توانست از آنها در دیدار با ذوب‌آهن اصفهان استفاده کند. ظاهراً شکایت کردن و شکایت بازی مُد شده است.
وی افزود: باشگاهی تخلف کرد و براساس آن شکایت کردیم و حق‌مان را گرفتیم، ولی دلیلی ندارد برای هر مساله دیگری تیم‌ها دنبال شکایت از استقلال باشند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مرجع قانونی برای صدور کارت بازیکنان هستند. وقتی ناظر بازی کارت بازی بازیکنان را دید و مجوز داد، این شکایت دیگر چیست؟! متأسفانه در زمین حریف استقلال نمی‌شوند و دنبال حاشیه از بیرون هستند.

نظر شما