شناسهٔ خبر: 52607078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی:

هرگونه تعرض به اسرا به انتفاضه ختم خواهد شد

موج نیوز

مسؤول دفتر اسرا و شهدای حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد، هرگونه تعرض به اسرای فلسطینی در زندان‌ها به یک انتفاضه ختم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، زاهر جبارین، مسؤول دفتر اسرا و شهدای جنبش حماس و از اعضای دفتر سیاسی این جنبش اظهار کرد: پرونده اسرا تنها با آزاد شدن همه آنها بسته خواهد شد.

جبارین گفت: اسرا در داخل زندان‌ها در نبردی استراتژیک هستند و همه نظاره‌گر اتفاقاتی هستند که رخ خواهند داد.

زندان‌های رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی مدیریت آن در برابر اعتصاب‌ها و اعتراضات اسرا، دچار تنش شده‌اند.

مسؤول دفتر اسرا و شهدای حماس در ادامه به رژیم صهیونیستی درباره عبور از حد و مرزها در حق اسرا و یا در محله شیخ جراح در قدس اشغالی هشدار داد و گفت: هرگونه تعرض به اسرای فلسطینی در زندان‌ها به یک انتفاضه ختم خواهد شد.

محله شیخ جراح در پی حملات شهرک‌نشین‌ها به منازل فلسطینی‌ها شاهد درگیری‌ها و تنش‌هایی است.

جبارین گفت: رژیم اشغالگر هفت سال است که اجرای قرارداد تبادل اسرا را به تعویق می‌اندازد.

میانجیگری مصر میان حماس و رژیم صهیونیستی به امضای قرارداد تبادل اسرا منجر شد اما تا این لحظه این قرارداد اجرا نشده است.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ملت فلسطین یکپارچه از مساله اسرا حمایت می‌کنند و هرگز از فداکاری برای آزادی آنها دریغ نخواهد کرد، مردم ما با تمامی ابزارها و امکانات برای اسرا مبارزه می‌کند.

طبق آمار نهادهای ویژه امور اسرای فلسطینی، حدود ۴۸۵۰ فلسطینی در ۲۳ زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند که از این تعداد ۴۱ تن زن، ۲۲۵ تن کودک و ۵۴۰ تن نیز بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام و محاکمه) هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما