شناسهٔ خبر: 52536467 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

مراقب پیامک‌های جعلی سهام عدالت باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور با هشدار به شهروندان درباره هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت از آنان خواست مراقب پیامک‌های جعلی سهام عدالت باشند. سرهنگ علی محمد رجبی ضمن هشدار به شهروندان درباره هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت، […]

صاحب‌خبر -

 

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور با هشدار به شهروندان درباره هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت از آنان خواست مراقب پیامک‌های جعلی سهام عدالت باشند.

سرهنگ علی محمد رجبی ضمن هشدار به شهروندان درباره هرگونه سوء استفاده و کلاهبرداری در پوشش سهام عدالت، افزود: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت و آنها را به دام می اندازند. وی اظهار داشت: در حال حاضر اخباری مبنی بر واریز سود سهام عدالت از سوی مراجع مربوطه در سایت‌های خبری انتشار یافته است که این موضوع با توجه به وجود افراد سود جو، دقت شهروندان را می‌طلبد. سرهنگ رجبی افزود: طبق اخبار منتشر شده سود سهام عدالت احتمالا در اواخر بهمن ماه امسال به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد و هیچ گونه عمل اضافی از قبیل پرداخت وجه از سوی شهروندان نیاز نیست.

وی به سابقه کلاهبرداری از شهروندان با عنوان سهام عدالت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت یا ثبت نام جاماندگان سهام عدالت شهروندان را به صفحات فیشینگ هدایت کنند و آنها را به دام بیاندازند.

سرهنگ رجبی به شهروندان تاکید کرد: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود به حساب‌هایی که قبلتر توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد. وی در ادامه گفت: شهروندانی که به دلایلی سود سهام عدالت دریافت نکرده‌اند به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت واریز سود سهام عدالت می‌شود توجه نداشته باشند و هرگونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری کنند.

واکسن های کرونا برای کودکان مورد تایید سازمان غذا و دارو است

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: واکسن های کرونا مورد استفاده برای کودکان از سازمان غذا و دارو که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است، مجوز گرفته و این مجوز مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است و به طور مرتب توسط آن سازمان، بررسی می شود.

محمد هاشمی درخصوص انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی مبنی بر تزریق واکسن های تایید نشده به کودکان، اظهار داشت: همان گونه که معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز روز گذشته تاکید کرد، واکسن های مناسب کووید۱۹ برای تزریق به کودکان، در مجامع و کمیته های تخصصی همچون کمیته علمی کشوری کرونا، کمیته ملی واکسن کووید۱۹ و ستاد ملی مقابله با کرونا، تایید و تصویب شده است.   وی افزود: تا کنون همه واکسن های تایید و مصرف شده در کشور به تایید سازمان غذا و داروی ایران رسیده اند و مصرف آن، نیازمند هیچ مجوزی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا نیست.

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت ۲۰ بهمن ماه گفت: هر واکسنی برای هر گروه سنی که بخواهیم اعلام کنیم مجوز توسط سازمان غذا و دارو اخذ شده و با توجه به تمام شواهد و تایید سازمان جهانی بهداشت ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک برای کودکان استفاده می‌شود.

محمد هاشمی سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با هشدار نسبت به خطر اومیکرون برای کودکان و آمار ۲۰ درصدی بستری‌های تنفسی ‌کرونا در این گروه سنی، اعلام کرد: والدین می توانند برای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۲ سال به مراکز در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را زنان تشکیل می‌دهند

 

رییس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به شماره ۰۹۶۲۸ گفت: ۸۰ درصد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد را زنان تشکیل می‌دهند و مردان کمتر با این شماره تماس می‌گیرند.

ماریت قازاریان افزود: این مساله به این معنی نیست که افرادی که با خط ملی اعتیاد تماس می‌گیرند، اعتیاد دارند بلکه ممکن است از جامعه عمومی سالم تماس بگیرند و سئوال‌های مرتبط با پیشگیری یا درمان داشته باشند.

وی ادامه داد: تعداد زنان مصرف‌کننده مواد که با خط ۰۹۶۲۸ تماس می‌گیرند، نسبت به مردان کمتر است و مردان مصرف‌کننده غالبا می‌خواهند مرکز ترک اعتیاد به آنها معرفی شود یا اینکه دنبال راهکار درمانی هستند.

قازاریان اضافه کرد: تا پایان آذر ماه امسال، ۳۵۰ هزار و ۲۶۱ مورد تماس با خط ملی اعتیاد داشتیم که به ۹۶ درصد موارد تماس‌ها پاسخ داده شده است.

رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: جوانان، زیاد با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ تماس می‌گیرند، اما نوجوان تماس‌گیرنده نداریم و ممکن است به صورت موردی باشد یا والدین آنها تماس بگیرند.

وی با اشاره به کارزارهای رسانه‌ای بهزیستی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: این کارزارها در همه استان‌ها به طور مرتب با موضوع‌های مختلف انجام می‌شود. به طورمثال ممکن است این کارزارها با گروه مخاطب کودک، نوجوان یا والدین آنها برگزار شود.

نظر شما