شناسهٔ خبر: 52530777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

محمد پهلوان:

خراسان رضوی با ۲۰ شهر در وضعیت قرمز کرونایی

موج نیوز

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت بستری هستند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: در حال حاضر شهر‌های بردسکن، بینالود، تایباد، کرونایی تربت جام، تربت حیدریه، خلیل آباد، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، سرخس، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت قرمز هستند.

پهلوان در ادامه این خبر اضافه کرد: باخرز، زاوه، جوین، فیروزه، درگز، کلات، جغتای، سرخه در وضعیت نارنجی و صالح آباد و بجستان در وضعیت زرد قرار دارند.

محمد پهلوان با اشاره به اینکه روند بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان افزایشی است و در حال حاضر ۱۰۸۲ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۰۹ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی همچنین افزود: در یک روز گذشته ۳۳۴ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و از این تعداد ۲۳۸ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان، ۲۱۶ و سهم دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از این تعداد، ۱۶۴ بیمار است.

پهلوان در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا استان در بخش‌های مراقبت بستری هستند .

وی اظهار کرد: در یک روز گذشته دو هزار و ۸۵۳ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند و در حال حاضر نتیجه تست ۵۰ تا ۵۵ درصد از بیماران سرپایی مثبت اعلام می‌شود.

 پهلوان در خاتمه خاطرنشان کرد: از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها ، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری نمایند.

نظر شما