شناسهٔ خبر: 52528202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

با زردچوبه کرونا را درمان کنید

  روزهای ابتدایی بروز کرونا استفاده از داروهای گیاهی بسیار رواج پیدا کرده بود. یکی از ادویه‌هایی که به عنوان داروی گیاهی آن بسیار استفاد

صاحب‌خبر -

 

روزهای ابتدایی بروز کرونا استفاده از داروهای گیاهی بسیار رواج پیدا کرده بود. یکی از ادویه‌هایی که به عنوان داروی گیاهی آن بسیار استفاد می‌شد، زردچوبه بود. بسیاری از مردم برای مصرف‌های شخصی و خانگی خود اقدام به خرید عمده این محصول کرده بودند. در واقع به مرور زمان و گسترش واکسیناسیون، تحقیقات و مطالعاتی روی داروهای گیاهی و مخصوصا زردچوبه قرار گرفت که نشان از تاثیرگذاری این ادویه طلایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارد. در واقع ماده کورکومین موجود در زردچوبه سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید حسابی بدنتان را با این محصول در مقابل ویروس کرونا مقاوم کنید، با این مطلب همراه باشید.

تاثیر درمانی زردچوبه

داروهای گیاهی سنتی به عنوان مکمل، یک گزینه امیدوارکننده برای درمان بیماری COVID-19 هستند. زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین به عنوان گزینه محبوب شناخته می‌شود که خاصیت ضد ویروسی بالایی دارد. زردچوبه را غالبا به عنوان رنگ خوراکی و طعم دهنده غذا می‌شناسیم و در حالی که این گیاه 150 سانتی‌متری خاصیت‌های بسیار با ارزشی دارد که عرب‌ها و هندی‌ها سالیان متمادی از این ادویه برای طب سنتی استفاده می‌کردند. ماده اصلی زردچوبه همان کورکومین است که بالاتر به آن اشاره کردیم و به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده قرار می‌گرفت. طبق تحقیقات انجام شده بیشتر بیماری‌ها به دلیل بروز التهاب‌های داخلی بوده است؛ اما کورکومین موجود در زردچوبه بدون هیچ‌گونه عوارضی باعث کاهش التهاب‌ها می‌شود. در واقع مصرف روزانه زردچوبه هرگونه عفونت را در بدن کاهش و از بین می‌برد. طبق مطالعات انجام شده فعالیت ضد ویروسی کورکومین در برابر انواع ویروس ها از جمله ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV)، ویروس هپاتیت C (HCV)، آنفولانزای A، و سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا (SARS-CoV-1) ثابت شده است. 

ویژگی دارویی زردچوبه در کرونا

زردچوبه می‌تواند عفونت و ویروس را از بدن خارج و ارگان‌های بدن را بهم متصل کند. در واقع هرگونه ویروسی در کبد، قلب، عروق و کلیه باشد را از بین می‌برد. با مصرف روزانه زردچوبه گیرنده‌های ویروس کرونا فعالیت خود را از دست می‌دهند و ویروس وارد بدن نخواهد شد. از طرفی دیگر اگر بدن دچار بیماری کرونا باشد، مصرف زردچوبه باعث می‌شود که ویروس تکثیر نشود و از ورود ویروس به ریه جلوگیری می‌کند. در واقع کورکومین موجود در زردچوبه خاصیت ضد ویروسی، ضد انگلی، ضد سرطانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. افرادی که بیماری‌های مزمن دارند می‌توانند از زردچوبه به عنوان دارو استفاده کنند. جالب است بدانید که این محصول گلبول‌های سفید را تقویت می‌کند و به طور کلی سیستم ایمنی بالا می‌رود.

روش استفاده از زردچوبه

مطالعات بالینی نشان داده که مصرف دوز خوراکی زردچوبه اثربخشی بالایی نخواهد داشت. به عبارتی باید برای درمان کرونا زردچوبه را به صورت عمده خریداری کنید و همراه با ویتامین‌های c و زینک مصرف شود. برای اثربخشی بهتر زردچوبه می‌توانید روزانه دو قاشق از آن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و نوش جان کنید. عده‌ای برای طعم دهی بهتر دمنوش زردچوبه از عسل و لیمو ترش هم استفاده می‌کنند.

3

از کجا زردچوبه با کیفیت تهیه کنیم؟

استفاده دارویی از کورکومین از قرن‌ها پیش معمول بود و اجداد ما عادت داشتند بسیاری از بیماری‌ها را با استفاده از این ادویه طلایی درمان کنند. در گذشته گیاه این ادویه کشت می‌شد و هر خانواده می‌توانست به راحتی به محصول با کیفیت دست پیدا کند؛ اما با گذشت زمان مرغوب بودن زردچوبه به مرور زیر سوال رفت. در واقع اگر این ادویه در شرایط مناسب کشت نشود نمی‌تواند خاصیت واقعی خود را نشان دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم که از بوبارد برای خرید عمده زردچوبه اقدام کنید. این فروشگاه ادویه‌ها را به طور خالص آسیاب می‌کند و فروش عمده زردچوبه در این فروشگاه بسیار مرسوم است. بسیاری از عطاری‌ها و فروشگاه‌های محلی از سایت فروش عمده زردچوبه اقدام به خرید می‌کنند. از مزایای دیگر این شرکت مناسب بودن قیمت عمده فروش زردچوبه است که به همین دلیل حداقل سفارش‌ها در کیسه‌های 10 کیلویی ارسال می‌شود. در نظر داشته باشید که با خرید عمده زردچوبه از بوبارد علاوه بر تحویل ادویه با کیفیت و خالص، قیمت مناسب هم پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید که تاثیرگذاری زردچوبه خالص بسیار بالاتر خواهد بود.

زردچوبه در زندگی شما چه نقشی دارد؟

زردچوبه را ادویه هندی هم می‌نامیدند، چرا که بین عرب‌ها و هندی‌ها استفاده از این ادویه بسیار مرسوم بود. در واقع از زمانی که این گیاه به خانه‌های ایرانیان رخنه کرد طعم و عطر غذاها متفاوت شد. تاثیرگذاری این ادویه طلایی با مرور زمان برای مردم آشکار و از آن نه تنها به عنوان چاشنی غذا بلکه برای درمان بسیاری از امراض از آن استفاده می‌شد. با بروز کرونا در جهان بسیاری از محققان استفاده از داروهای گیاهی را مطمئن‌ترین راه برای درمان این بیماری همه گیر می‌دانستند. زردچوبه جزو یکی از موثرترین گیاهانی شناخته شد که اثربخشی بالایی در درمان کرونا دارد. حالا شما به ما بگویید آیا تا قبل از خواندن این مقاله از زردچوبه به عنوان دارو استفاده می‌کردید؟ اگر می‌خواهید این ادویه پر خاصیت نقشی مهم در سلامتتان ایجاد کند، توصیه می‌کنیم به فروشگاه بوبارد و قسمت فروش عمده زردچوبه بروید. اینگونه می‌توانید با خیال راحت بهترین کیفیت از این ادویه را تهیه کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما