شناسهٔ خبر: 52494981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

«خیبر شکن» حافظ دستاوردهای ۲۲ بهمن

صاحب‌خبر -
در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب موشک بالستیک «خیبر شکن» رونمایی شد و قدرت موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی کشید. موشک خیبرشکن داری چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰کیلومتری دارد.
همزمان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه برپایی جشن ملی ۱۴۰۰ در ۲۲ بهمن ماه، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن بازدید از یکی از پایگاه‌های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه‌زن «خیبرشکن» به‌عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.
موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار می‌باشد، این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی است و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه‌های مشابه یک‌سوم کاهش یابد و مدت آماده‌سازی و شلیک آن نیز تا یک‌ششم تقلیل پیدا کند. چابکی و سرعت فوق‌العاده در اصابت به اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است. این سامانه تمام‌ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سختکوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین رونمایی از موشک راهبردی و نقطه‌زن خیبرشکن سپاه گفت: مسیر رشد، ارتقا و تعالی کمّی و کیفی قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را ادامه خواهیم داد. سرلشکر محمد باقری با گرامیداشت یاد، نام، خاطره و آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و شهدای عرصه امنیت و خدمت کشور و تبریک فرارسیدن ایام خجسته چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: بحمدالله قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران برابر متجاوزین و ستمگران و استکبار جهانی و صهیونیست‌های آدمکش روز به روز قدرت بیشتری پیدا کرده و مسیر رشد، ارتقا و تعالی آن را چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت ادامه خواهیم داد. وی با تاکید بر اینکه دشمنان خداوند، دشمنان اسلام، دشمنان انقلاب و جمهوری اسلامی جز زبان قدرت و زور چیزی را متوجه نمی‌شوند، افزود: دشمنان اگر ذره‌ای احساس کنند در تهاجم به انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و منافع کشور ما، فایده‌ای بیشتر از هزینه و تلفات را می‌توانند به دست بیاورند در انجام تهاجم نه نگران اخلاق و انسانیت، نه نگران حقوق بشر و نه نگران نکوهش رسانه‌ها هستند و نه از قدرت دیگری می‌ترسند.

نظر شما