شناسهٔ خبر: 52492661 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

از سرگيري حملات جنون آميز ائتلاف سعودي به صنعا/ جزئيات جديد از حمله يمن به امارات به روايت پنتاگون

صاحب‌خبر -
از سرگيري حملات جنون آميز ائتلاف سعودي به صنعا/ جزئيات جديد از حمله يمن به امارات به روايت پنتاگون
خبرگزاری آریا- جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی، صبح امروز حملات به صنعا و حومه آن را از سرگرفتند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک منبع امنیتی تصریح کرد جنگنده‌های ائتلاف در 4 نوبت منطقه "الحفا" در شهرستان "السبعین" را بمباران کردند و حملاتی را همچنین به شبکه ارتباطات در "جبل بیح" در بخش "مناخه" در استان صنعا و نیز منطقه "الصباحه" در بخش "بنی مطر" صورت دادند.
جنگنده‌های ائتلاف، روز گذشته نیز منطقه "الحف" در بخش "السبعین" را هدف حملات قرار داده و خساراتی را به منازل شهروندان وارد کردند.
یک مقام مسئول در صنعا ضمن محکوم کردن این حملات، متذکر شد که حملات جنگی ائتلاف متجاوز به استان‌های مختلف در سایه سکوت جامعه جهانی ادامه دارد.

جزئیات جدید از حمله یمن به امارات به روایت پنتاگون
پس از حملات موشکی و پهپادی ارتش یمن به امارات، سخنگوی پنتاگون فاش کرد که محل استقرار نظامیان آمریکا در امارات دو بار هدف حمله قرار گرفته است.
«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)،‌ امروز (چهارشنبه)، در مصاحبه با شبکه «الحره» درباره برخی مسائل از جمله حملات اخیر ارتش یمن به پایگاه اماراتی «الظفره» جزئیاتی ارائه کرد.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بخشی از این مصاحبه به حملات صنعاء علیه ابوظبی پرداخت و در این خصوص گفت که آمریکا عملا «گام‌هایی برای بهبود وضعیت دفاعی در برابر حملات فرامرزی حوثی‌ها» اتخاذ می‌کند. جان کربی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه ارتش یمن تاکنون 400 حمله انجام داده، فاش کرد که نیروهای صنعاء «پایگاه الظفره در امارات را که افرادی آمریکایی در آن مستقرند، دو بار هدف حمله قرار داده‌اند».
ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، مواضع راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف را هدف قرار خواهد داد.
کربی در ادامه اظهارات خود ضمن اشاره به اظهارات اخیر «کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی «سنتکام»، درباره کمک نظامی به امارات، افزود که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که ناوشکن «یو اس اس کول» و یک اسکادران از جنگنده‌های جدید اف-22 را برای کار در کنار نیروهای هوایی امارات به ابوظبی ارسال می‌کند.
سخنگوی پنتاگون اضافه کرد: «ما همچنین با اماراتی‌ها درباره توانمندی‌های دفاعی دیگر که می‌توانیم در زمینه هوایی و موشکی به آن‌ها ارائه کنیم، در ارتباط هستیم. شراکت خود را در منطقه خلیج [فارس] جدی می‌گیریم». این مقام آمریکایی همچنین در بخش دیگری از سخنانش ادعای ائتلاف سعودی و واشنگتن درباره کمک تسلیحاتی ایران به صنعاء را تکرار کرد.
مواضع امارات پس از هشدارهای مکرر صنعاء به ابوظبی درباره مداخله در امور داخلی یمن و تلاش برای تنش‌زایی در این کشور، -تا پیش از حمله گروه عراقی ناشناس موسوم به «الویه الوعدالحق»- در سه مرحله هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن قرار گرفته بود.
«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».
البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم». پس از این هشدار، خاک امارات سه بار هدف حمله قرار گرفت. پس از اولین حمله «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم. اسرائیل در کنار امارات است».

نظر شما