شناسهٔ خبر: 52482063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روسیه از انگلیس خواست دست از لفاظی‌ در مورد تحریم‌ها بردارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- روسیه از انگلیس خواست دست از لفاظی‌هایش در مورد تحریم مسکو بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، روسیه امروز چهارشنبه به بریتانیا هشدار داد که وقتی وزرای خارجه و دفاع این کشور برای مذاکره در بحبوحه تنش‌ها بر سر اوکراین به مسکو می‌روند، از لفاظی‌ در مورد تحریم‌ دست بردارد، در غیر این صورت با احتمال کوتاه شدن دیدارها مقامات خود ازا مسکو مواجه خواهد شد.

بن والاس، وزیر دفاع و لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا این هفته قرار است در بحبوحه بن بست بر سر تجمع نیروهای روس در نزدیکی اوکراین به مسکو سفر کنند.

غرب روسیه را تهدید کرده اگر به اوکراین حمله کند شاهد تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه خواهد بود. انگلیس نیز پای ثابت این تهدیدها است. بااینکه روسیه هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را رد می‌کند در مورد ملاحظات امنیتی خود از جمله عدم گسترش ناتو به شرق نیز هشدار می‌دهد.

در همین حال آندری کلین سفیر روسیه در لندن گفت: اگر بریتانیا پیشنهادهای سازنده‌ای برای ارائه در پاسخ به خواسته های امنیتی مسکو داشته باشد، مسکو علاقه مند به مذاکرات است.

او گفت: اگر آنها به روسیه می آیند تا دوباره ما را به تحریم تهدید کنند، این سفر بی‌معنی است؛ ما همه چیز را می خوانیم، همه چیز را می بینیم، می دانیم و می شنویم. در این صورت، گفتگوها و دیدارها در مسکو احتمالا نسبتا کوتاه خواهد بود.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما