شناسهٔ خبر: 52481465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

277 نهاد حقوق بشری از گزارش عفو بین‌الملل علیه اسرائیل حمایت کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- 277 سازمان حقوق‌بشری و مدنی در حمایت از گزارشی که سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته علیه سیاست‌های تبعیض‌نژادی در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرده و با اقدامات تنبیهی اسرائیل روبه‌رو شده، بیانیه‌ای را امضاء کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ امضاکنندگان این بیانیه از 16 کشور عربی و 6 کشور اروپایی و آمریکای لاتین بوده و می‌خواهند مقامات اسرائیلی به دلیل جنایت‌های جنگی و سیاست‌های تبعیض‌نژادی و نسل‌کشی‌هایی که در اراضی اشغالی انجام داده، محاکمه شود.

در این بیانیه بر لزوم پاسخگو بودن رژیم صهیونیستی برای جنایات آپارتایدی که علیه فلسطینی‌ها انجام داده تأکید شده و خواستار اعمال تحریم‌های چون ممنوع کردن سفر، اعمال تحریم‌های تسلیحاتی و مسدود کردن دارایی‌های عاملان این جنایات شده و از دادستان جنایات کیفری خواستند که جنایات آپارتاید را در تحقیقات خود قرار دهند.

کشورهای مختلف عربی و خارجی در بیانیه مذکور بر محکوم بودن جنایات تبعیض‌نژادی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج فلسطین تأکید کرده و از همه برای پیوستن به یک کمپین برای نابودی نظام تبعیض‌نژادی (آپارتاید) اسرائیل، دعوت کرد.

در پایان این بیانیه امضاکنندگان اعلام کردند که از دیگر سازمان‌های فلسطینی و جنبش تحریم اسرائیل که برای مستند کردن جنایات اسرائیل تلاش می‌کنند نیز حمایت خواهند کرد.

این خبر را در وبگاه المعاء ببینید

نظر شما