همایون ارشادی در نشست خبری فیلم شهرک در جشنوارهی فیلم فجر در برج میلاد گفت: تمام بار فیلم بر دوش ساعد سهیلی بود؛ بازی ساعد شگفت آور بود.
به گزارش انصاف نیوز، علی سرتیپی تهیه کنندهی شهرک هم در این نشست گفت: من فکر میکنم بعد از کرونا سینمای ما باید یک پوست اندازی کامل کند. فیلمهای استاندارد ساخت و مردم همینطوری به سینما نمیروند. سینمای بعد از کرونا یک سینمای دیگر است. نمیتوانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط برقرار کند. اگر به فکر این نباشیم که فیلمهای با استاندار بالا بسازیم قطعا سینما مضمحل میشود به دلیل هزینههای بالا. من فکر میکردم در فراتر از مرزها کار کند و اتفاق خوبی برایش بیفتد.
او دربارهی مشابهت با بازی مرکب گفت: در مرحلهی پست پروداکشن فیلم که بودیم بازی مرکب پخش شد و هیچ ربطی به هم ندارند. شاید آثار مشابه ایدهی شبیه به گیم داشته باشد اما فضایی که در شهرک وجود دارد جایی دیگر وجود ندارد.
سرتیپی با بیان این که «طرفدار سینما بدنه هستم دوست دارم سینما با مردم ارتباط برقرار کند، گفت: دنیایی که در فیلم دیده می شود ربطی به دنیای واقعی سینما ندارد. تبدیل هویتی به هویتی دیگر و شهرک جدید ساختگی و کاراکتر جدید که کم کم جان میگیرد و باور میکند و شهرک جان میگیرد و حقیقت میگیرد.
علی حضرتی، کارگردان شهرک هم گفت: من کار سینما را از پشت صحنه تئاتر شروع کردم و خودم را از اهالی رسانه میدانم ولی فکر نمیکنم شغل پدرم را داشته باشم.
پدر او الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامهی اعتماد است.
حضرتی در پاسخ به هدف ساخت فیلم گفت: باید بپرسیم وقتی یک فیلم تاثیر خود را میگذارد چرا نباید ساخته شود؟
ساعد سهیلی هم در این نشست گفت: وقتی فیلنامه را خواندم دچار تردید شدم نه به خاطر اینکه نقش سختی داشتم به این خاطر که چطور میشود فیلم با مخاطب ارتباط برقرار کند. آقای حضرتی به فیلم مسلط بود و با مخاطب ارتباط برقرار کرد.
او گفت: بیشتر سعی کردم لحظات و صحنه ها را باور کنم. گروه بازیگران فیلم شهرک تمرین میکنند برای یک فیلم بزرگتر و توالی اتفاقات از پیش نوشته شده است. فیلمهای دیگر کپشن روی فیلم میآید اما اینجا روی کاغذ اتفاق میافتد. برای همین منطق آنالیز با روایتهای دیگر کلاسیک متفاوت است.
سهیلی معتقد است: فیلم برای طیف وسیعی از مخاطبان به دلیل چند لایه بودن فضا و قصه و اینکه هر مخاطبی از منظر خودش با فضای شهرک و قهرمان ارتباط حسی بگیرد.
سهیلی درباره اینکه شهرک کجای کارنامهی اوست گفت: راضی هستم ولی همین که توانستم از دور فیلم را تماشا کنم و ارتباط بگیرم راضی هستم. تنها تفاوت نوید فلاحتی با فرهاد مدبر این است که او همان کسی است که سخت میتواند زندگی قبل از شهرک خودش را فراموش کند. شهرک ساختگی برایش به حقیقت تبدیل می شود.
انتهای پیام
∎
نظر شما