شناسهٔ خبر: 52469976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

انگلیس: مذاکرات وین در مراحل پایان قرار دارد/ چین: مذاکرات وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده

هم زمان با از سرگیری ادامه هشتمین دور مذاکرات احیای برجام در وین، مذاکره کننده ارشد انگلیس گفت که دست یابی به راه حل دیپلماتیک مستلزم تصمیمات سریع است. کمال الدین فارسی در سده هفتم و اوایل سده هشتم هجرى قمرى به عنوان ریاضیدان، نورشناس و فیزیک‏دانِ بزرگ فارس شناخته میشد. در دوره ای که جهان اسلام از جنگ های صلیبی، نجات پیدا کرد و در آستانه مواجهه با تهاجم مغول بود؛ کمال الدین فارسی زندگی میکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استفنی القاق عصر سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که مذاکرات در مراحل پایان قرار دارد.

وی افزود: راه حل دیپلماتیک ممکن است، اما مستلزم آن است که به سرعت تصمیم‌گیری کنیم.

در همین حال، جائو لی جیان سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه و همزمان با آغاز مرحله جدید از دور هشتم مذاکرات رفع تحریم ها در وین، ضمن انتقاد از رویکرد طرفهای غربی برای تحت فشار قرار دادن ایران از طریق تعیین ضرب‌الاجل در روند مذاکرات، تصریح کرد «تعیین ضرب الاجل های مصنوعی برای مذاکرات سازنده نیست.»

پکن: مذاکرات احیای برجام وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار بازبینی در سیاست «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی شد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری درخصوص مذاکرات وین گفت: مذاکرات بر سر احیای پایبندی به برجام وارد مرحله سرنوشت‌ساز شده است. چین قبول دارد که تمامی طرفین باید حس فوریت قوی‌تری داشته باشند و همچنین حسن نیت و انطاف‌پذیری از خود نشان بدهند. طرفین باید به دنبال حصول هرچه سریع توافق باشند.

وی ادامه داد: در عین حال ما باور داریم که ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای مذاکرات سازنده نیستند. تمامی طرفین باید شکیبایی لازم را از خود نشان بدهند، اختلافات را به طرز مناسب حل و فصل و شرایطی مطلوب برای مذاکرات ایجاد کنند.

لیجیان افزود: آمریکا که مقصر اصلی بحران هسته‌ای ایران است باید سیاست غلط «فشار حداکثری» علیه ایران را بازبینی کند و تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص ثالث را بردارد. بر همین اساس ایران نیز باید پایبندی کامل را ادامه دهد.

وی در انتها گفت: چین به شرکت در مذاکرات به طور سازنده ادامه خواهد داد و با تمامی طرفین جهت بازگرداندن هرچه سریع‌تر برجام به مسیر درست خود همکاری خواهد کرد.

نظر شما