شناسهٔ خبر: 52461652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با مشارکت جمعیت هلال احمر انجام شد؛

واکسیناسیون سیار اتباع خارجی در بیرجند

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از واکسیناسیون خانه به خانه اتباع خارجی در بیرجند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت هلال احمر استان در طرح واکسیناسیون اتباع خارجی با راه اندازی اکیپ سیار جهت افزایش پوشش واکسیناسیون اتباع و مهاجرین خارجی به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شتافته است.

وی بیان کرد: واکسن کرونا ویژه اتباع خارجی توسط فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر تهیه شده و مراکز واکسیناسیون هلال احمر در استان‌های شرقی کشور از جمله خراسان جنوبی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول واکسینه کردن مهاجرین خارجی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر جمع کثیری تبعه و مهاجر خارجی در بیرجند زندگی می‌کنند که اکثراً از کشور افغانستان هستند، گفت: از مجموع این افراد تا کنون بیش از ۳۰۶۸ نفر دوز اول، ۲۸۰۱ نفر دوز دوم و ۱۷۸ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ۱۸ آبان ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به اتباع در مرکز واکسیناسیون هلال احمر آغاز شده است، افزود: از مجموع اتباع واکسینه شده واکسیناسیون ۶۲۳ نفر در این مرکز انجام شده است.

رضایی با اشاره به استقبال کم اتباع خارجی نسبت به تزریق واکسن کرونا، عنوان کرد: در این راستا نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر به صورت خانه به خانه از ساکنین اتباع خارجی در خصوص واکسیناسیون کرونا دعوت می‌کنند.

نظر شما