شناسهٔ خبر: 52439105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

اجرای طرح جدید آبرسانی به روستاهای کم برخوردار توسط نیروی دریایی سپاه

سپاه نیوز: با همکاری وزارت نیرو و نیروی دریایی سپاه، اجرای طرح جدید آبرسانی پایدار به روستاهای کم برخوردار در سواحل جنوبی آغاز شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش سپاه نیوز؛  در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی آیین شروع عملیات طرح جدید آبرسانی پایدار به روستاهای کم برخوردار در سواحل جنوب کشور از امروز آغاز شد.

 سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه گفت: با اجرای این طرح ، نگرانی مردم درباره تأمین آب برای این روستاها  برطرف می شود.

 دریادار پاسدار زارع افزود: این اقدام مهندسی براساس مطالعه های دقیق کارشناسی انجام گرفته و منابع آبی تأمین آن هم مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طبق ارائه نقشه تخصصی و فنی این طرح که توسط وزارت نیرو مشخص شده ، منابع آبی که برای این روستاها پیش بینی شده به یک نحو تامین نخواهد شد بلکه برای برخی روستاها از سدها تامین و برای برخی خطوط انتقال احداث و برای برخی روستاها هم آب شیرین کن نصب می شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات آبرسانی سبب خواهد شد در دراز مدت هیچ نگرانی درباره تامین آب وجود نداشته باشد.

مهندس دوستی استاندار هرمزگان هم درباره وضعیت این طرح گفت: در ابتدای دولت سیزدهم به مردم قول داده شد که سطح برخورداری روستاها از آب پایدار را از ۷۵درصد فعلی به بیش از ۹۰ درصد رسانده شود که بر این اساس مطالعه های فنی صورت گرفته و برنامه ریزی شده تا در چارچوب جهاد سازندگی آبرسانی این عملیات اجرایی شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار که شبکه آبرسانی ندارند و یا با تنش شدید آبی روبرو هستند بعد از اجرای این طرح مشکلات آبی آنها برطرف می شود .

نجفی مسؤول قرارگاه جهاد سازندگی ، محرومیت زدایی و اشتغال زایی نیروی دریایی سپاه گفت: برنامه ریزی و هماهنگی لازم با وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن (ع) سپاه برای اجرای این طرح در استان های هرمزگان و بوشهر توسط این قرار گاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی نیرو دریایی سپاه صورت گرفته و از همین امروز بصورت جهادی عملیات آن شروع می شود .

وی ادامه داد: مرحله نخست با امضای قراردادی که چند روز پیش صورت گرفت هفت هزار و یکصد روستا در سطح ۳۱ استان کشور همزمان آغاز خواهد شد و در استان های بوشهر و هرمزگان اجرای این طرح به قرارگاه سازندگی،محرومیت زدایی و اشتغال زایی نیروی دریایی سپاه انجام می شود.

فرمانده قرارگاه جهاد سازندگی ، محرومیت زدایی و اشتغال زایی نیروی دریایی سپاه گفت : به دستور سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اجرای فاز اول این طرح به مدت سه ماه بصورت جهادی از امروز آغاز می کند و در استان بوشهر تعداد ۱۰ روستا و در استان هرمزگان ۳۹ روستا با اجرای این طرح از نعمت آب شرب بهره مند می شوند .

نظر شما