شناسهٔ خبر: 52400155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مخالفت مجدد الجزایر با عضویت ناظر اسرائیل در اتحادیه آفریقا

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر امور خارجه الجزایر بار دیگر مخالفت خود را با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از روسیا الیوم، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد که کشورش با اعطای حق عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا بدون مشورت با کشورهای عضو این اتحادیه مخالف است زیرا به اختلاف و شکاف در این اتحادیه منجر خواهد شد.

مقامات الجزایر روند تشکیل یک گروه آفریقایی برای رد پذیرش تل‌ آویو در اتحادیه آفریقا را رسماً آغاز و اعلام کرده‌اند هدف از این گام، حفظ اصول اتحادیه آفریقا و حمایت از کشور عربی فلسطین است

«موسی فکی» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا مرداد ماه عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه را پذیرفت. درپی این تصمیم ریاست کمیساریای اتحادیه آفریقا، الجزایر و ۷ کشور دیگر عربی به این اتحادیه اعتراض کردند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده بود که سفیر این رژیم در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی به عنوان عضو ناظر، استوارنامه خود را تقدیم اتحادیه آفریقا کرده است.

پیشتر رژیم صهیونیستی در سازمان وحدت آفریقا مقام ناظر را به دست آورده بود اما پس از انحلال این سازمان در سال ۲۰۰۲ و تبدیل آن به اتحادیه آفریقا، تلاش های این رژیم برای ادامه عضویت آن به عنوان ناظر بی‌نتیجه مانده بود.

اصل خبر را اینجا ببینید.

نظر شما