شناسهٔ خبر: 52368970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی: همیشه در همه زمینه ها ملت پیش‌تازتر از دولت بوده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دشمنان بعد از ناتوانی در جنگ تحمیلی دست به ایجاد جنگ‌های اقتصادی و تحریم زدند، اما با مقاومت مردم توانستیم این جنگ را بی اثر کنیم و دوباره شکستی دیگر را بر دشمنان تحمیل کنیم.

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سومین روز از ایام الله دهه فجر سال جاری به‌عنوان «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت»، اظهار داشت: جهاد و مقاومت از همان ابتدای انقلاب اسلامی در بین مردم از یک جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است؛ زیرا از همان ابتدا کشور ما دچار فشارهای سنگینی از جانب دشمنان قرار گرفت که با تدبیر رهبر کبیر انقلاب و کمک مردم توانستیم این گردنه های سخت را رد کنیم.

وی ادامه داد: همیشه در همه زمینه ها ملت پیش‌تازتر از دولت بوده است. مثلاً در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که مردم جلوتر از نیروهای مسلح برای دفاع است تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی راهی جبهه های جنگ شدند و منتظر هیچ فرمانی نبودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بعد از جنگ نیز مقاومت مردم در برابر دشمن کاملاً مشخص بود؛ زیرا دشمنان بعد از ناتوانی در جنگ تحمیلی دست به ایجاد جنگ‌های اقتصادی و تحریم زدند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند، اما با مقاومت مردم توانستیم این جنگ را بی اثر کنیم و دوباره شکستی دیگر را بر دشمنان تحمیل کنیم.

مالکی با بیان اینکه مقاومت و جهاد مردم ایران الگویی برای ملت‌های آزاده منطقه و جهان شد، تصریح کرد: شاهد بودیم کشورهای منطقه با الگوگیری از ایران توانستند در مقابل پدیده شومی همچون داعش ایستادگی کنند و زیر بار ظلم ظالمان نروند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی باید صورت گیرد تا مانع از تحریف مسئله جهاد و مقاومت شویم؟، بیان داشت: باید اقداماتی صورت گیرد تا به تمام سوالاتی که در بین جوانان ایجاد شده است پاسخ داده شود؛ نباید این سوالات بدون پاسخ قرار بگیرند چون این موضوع فرصتی برای دشمنان ایجاد می‌کند تا بتوانند تحریفات خودشان را به جای حقیقت به خورد نسل جوان بدهند.

نظر شما