شناسهٔ خبر: 52355156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جشنواره صنایع دستی در شهرستان مرند برگزار می‌شود

موج نیوز

رئیس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرند از برگزاری جشنواره صنایع دستی با محوریت سفال و سرامیک در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عبدالعلی محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره صنایع دستی در مرند اظهار داشت: این جشنواره همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با مشارکت ادارات و نهادهای مختلف از ۲۰ لغایت ۲۹ بهمن ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند برگزار می شود.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را تا ۱۷ بهمن ماه به محل آموزشگاه صنایع دستی تیراژه تحویل دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرند در خصوص موضوعات برگزاری این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: نقاشی روی سفال، نقش برجسته، مشبک، ظروف سفالی، مجسمه، گلدان، کوزه و مینا کاری از جمله موضوعات و رشته های جشنواره صنایع دستی می باشد.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان مرند در حوزه صنایع دستی گفت: در راستای معرفی صنایع دستی شهرستان و نیز عرضه مستقیم محصولات و آثار هنرمندان در این حوزه، جشنواره ها و نمایشگاه های متعدد در ایام مختلف سال در مرند برگزار می گردد.

محمدی تاکید کرد: سعی ما این است با ایجاد فرصت و فضای مناسب، در جهت رونق بازار هنرمندان حوزه صنایع دستی و نیز رشد اقتصادی منطقه گام برداریم.

نظر شما