شناسهٔ خبر: 52336045 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

در پی حمله جنگنده‌های ترکیه به مناطقی از شمال عراق:

الخزعلی: نیروهای مقاومت به ترکیه درسی دندان‌شکن خواهند داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق حمله جنگنده های ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الخزعلی در توئیتی نوشت: در میان سکوت تاسف بار دولت و سیاسیون؛ سریال نقض آشکار و صریح حاکمیت عراق از سوی ترکیه اشغالگر ادامه دارد، این کشور پس از آنکه پایگاه های نظامی خود را در شمال عراق تثبیت کرد، اکنون بیش از پیش دست به بمباران غیرنظامیان بی دفاع به بهانه هایی که خود تراشیده، میزند.

وی ادامه داد: ما به شدت تعدی و حمله به آحاد مردم خود و بمباران اردوگاه های آوارگان و دامن زدن به درد و رنج آنها را محکوم کرده و تاکید داریم که ادامه رویکرد وحشیانه ترکیه و بی توجهی به خاک و ملت عراق، ابداً با سکوت همراه نخواهد بود.

دبیرکل عصائب اهل الحق خاطر نشان کرد: زمان مناسبی فراخواهد رسیدکه نیروهای مقاومت عراق، درسی دندان شکن به ترکیه اشغالگر خواهند داد و آنها را مجبور خواهند ساخت تا از خاک پاک عراق خارج شوند؛ همانطور که به اشغالگر آمریکایی درسی سخت دادند.

پیش از این، دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان اعلام کرده بود که جنگنده‌های ترکیه اردوگاه مخمور واقع در استان نینوا و 50 کیلوماری جنوب اربیل و مواضع عناصر پ ک ک را بمباران کرده است.

این نهاد امنیتی اقلیم کردستان در بیانیه ای اظهار داشت: جنگنده‌های ترکیه شش موضع متعلق به پ ک ک را در سلسله کوه‌های قره جوق در جنوب اربیل بمباران کرده است.

در همین رابطه، منبعی امنیتی هم اعلام کرد اردوگاه آوارگان کُرد در مخمور هم هدف حمله جنگنده‌های ترکیه قرار گرفته است.

وی افزود: در پی حمله جنگنده‌های ترکیه به اردوگاه مخمور 8 نفر از جمله یک سرکرده پ ک ک کشته و زخمی شده است.

نظر شما