شناسهٔ خبر: 52333447 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت خبر داد؛

پرداخت ۹۸ درصد تسهیلات بانک قرض‌الحسنه رسالت با اعتبارسنجی

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ۹۸ درصد تسهیلات در این بانک با اعتبارسنجی متقاضیان در سامانه مرآت پرداخت می‌شود. محمد حسین حسین زاده تعداد تسهیلات پرداختی در این بانک را از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۷۳۵ هزار فقره عنوان کرد و افزود: میانگین رقم پرداختی این تسهیلات حدود […]

صاحب‌خبر -

 

 

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ۹۸ درصد تسهیلات در این بانک با اعتبارسنجی متقاضیان در سامانه مرآت پرداخت می‌شود.
محمد حسین حسین زاده تعداد تسهیلات پرداختی در این بانک را از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۷۳۵ هزار فقره عنوان کرد و افزود: میانگین رقم پرداختی این تسهیلات حدود ۳۵ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰ هزار درخواست تسهیلات در این بانک از طریق اینترنت بانک و همراه بانک رسالت ثبت می شود، اظهار داشت: سعی ما بر این است در کوتاهترین زمان پاسخگوی مشتریان باشیم و به اکثر این درخواست‌ها در همان روز پاسخ داده خواهد شد.
حسین زاده با اشاره به ارزیابی مشتریان در سامانه اعتبارسنجی مرآت گفت: بانک قرض الحسنه رسالت با هدف تسهیل و ساده‌سازی فرایند پرداخت تسهیلات به متقاضیان، این سامانه را از سال ۹۷ در اختیار گرفته است.
وی به اعتبارسنجی فردی و گروهی برای اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره کرد و افزود: مشتریان این بانک می توانند با مراجعه به سایت مرآت به آدرس www.imerat.ir و بارگذاری اطلاعات ومستندات شخصی، درخواست خود را ثبت کنند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر اینکه حدود ۹۹ درصد تسهیلات این بانک به صورت غیرحضوری پرداخت می شود، یادآور شد: هدف ما سهولت در پرداخت تسهیلات خرد قرض الحسنه به مشتریان است.
وی به پرداخت تسهیلات تا آخرین روزکاری سال ۱۴۰۰ در این بانک تاکید کرد و اظهارداشت: ما بانکی بدون شعبه هستیم و بدون محدودیت زمانی و مکانی امکان ارائه خدمات به مشتریان را داریم.

ابلاغ نحوه اعطای تسهیلات بدون ضامن
در شعب بانک صنعت و معدن

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: پیرو تأکید ریاست محترم جمهوری بر آسان‌سازی اعطای تسهیلات، این بانک، نحوه اعطای تسهیلات بدون ضامن تا سقف ١٠٠ میلیون تومان را به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.
دکتر حسین مهری با اشاره به نامه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص تسهیل پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن بیان داشت: بر این اساس در مرحله اول اجرای منویات رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، تمامی متقاضیان تسهیلات خرد شامل شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی (حتی سازمان تأمین اجتماعی)؛ همچنین شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی و نیز شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی که از شعبه های بانک صنعت و معدن، دریافت حقوق داشته و رتبه اعتباری آن‌ها B ، A و C است، می‌توانند بدون ضامن نسبت به اخذ این تسهیلات بر اساس اعتبارسنجی مشتری و در قالب کارت اعتباری مرابحه اقدام کنند.
دکتر مهری افزود: این متقاضیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان می‌توانند، بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، اقدام کنند.
وی تصریح کرد: همچنین برای سایر کارکنان بخش‌های خصوصی کوچک که در زمره مشمولان اول ما قرار ندارند، اما در بانک دریافت کننده حقوق خود دارای رتبه اعتباری A و B هستند نیز این امکان وجود دارد که بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق و یا سفته و چک، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام بگیرند.

 


اجرای بانکداری سبز در بانک ملی ایران

بانک ملی با آگاهی از اهمیت مدیریت سبز و اشراف بر محدودیت منابع انرژی و نقش کلیدی خود در صیانت از این منابع، افزایش بهره‌وری، مصرف بهینه منابع و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را سرلوحه خود قرار داده است.
این بانک ضمن تأمین منافع ذینفعان خود و صیانت از سرمایه های ملی، حفظ سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان را به عنوان الگو دانسته و خود را متعهد به اجرای استانداردهای ISO ۱۴۰۰۱،ISO ۴۵۰۰۱ و ISO ۵۰۰۰۱می داند.
برنامه ریزی راهبردی برای تحقق اهداف سیستم مدیریت یکپارچه، بهینه سازی زیرساخت های بانک جهت دستیابی به اهداف مدیریت انرژی، رعایت اصول ساختمان های سبز و به کارگیری تجهیزات با بهره وری بالای مصرف انرژی با هدف کاهش هزینه ها و مصرف انرژی، استفاده از توان علمی متخصصان کشور و توانمندی بخش خصوصی جهت هدایت فعالیت های پژوهشی در بخش مدیریت سبز و اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، اصلاح الگوی مصرف انرژی و پایبندی به موضوعات محیط زیستی و اصول ایمنی از طریق آگاهی بخشی کارکنان از جمله سیاست های پیش رو در مدیریت یکپارچه بانک ملی ایران برای بهبود مستمر عملکرد ایمنی و بهداشت شغلی، محیط زیست و مصرف انرژی است.
گفتنی است، در همین راستا خط مشی جدید مدیریت یکپارچه بانک ملی ایران از سوی دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل این بانک به واحدها ابلاغ شده است.

نظر شما