شناسهٔ خبر: 52330992 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحولات یمن؛

موج جدید حملات جنون آمیز ائتلاف سعودی به صنعا/ حمله موشکی ارتش یمن به اتاق عملیات امارات

صاحب‌خبر -
موج جدید حملات جنون آمیز ائتلاف سعودی به صنعا/ حمله موشکی ارتش یمن به اتاق عملیات امارات
خبرگزاری آریا- ائتلاف سعودی در تازه‌ترین جنایت خود در پایتخت یمن، مراکز رادیو و تلویزیون و مناطقی از جنوب صنعاء را بمباران کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، جنگنده‌های بمب‌افکن از دقایق اولیه بامداد امروز (سه‌شنبه) حملات خود به صنعاء را آغاز کرده است.
شبکه المسیره گزارش داد که در این حمله هوایی متجاوزان، منطقه «جربان» شهرستان سنحان واقع در جنوب پایتخت یمن بمباران شده است.
ائتلاف سعودی-اماراتی همچنین مرکز رادیو و تلویزیون منطقه «الحصبه» واقع در مرکز شهرک‌های مسکونی را هدف چهار حمله هوایی خود قرار داده است.
جنگنده‌های بمب‌افکن سعودی بامداد سه شنبه اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون شهرستان «الثوره» استان صنعاء را هدف قرار دادند.

حمله موشکی ارتش یمن به اتاق عملیات امارات
ارتش یمن اعلام کرد که اتاق عملیات میدانی امارات در استان شبوه (جنوب یمن) را هدف حمله موشکی قرار داده است.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (سه‌شنبه)، از حمله موشکی به اتاق عملیات امارات و مزدوران این کشور در جنوب یمن خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: «به لطف خداوند، یگان موشکی شامگاه دیروز (دوشنبه) توانست اتاق عملیات میدانی دشمن، امارات، و مزدوران آن را در شهرستان عسیلان واقع در استان شبوه با یک موشک بالستیک هدف قرار دهد که موشک دقیقا با هدف برخورد داشت و در پی آن، شمار زیادی از جمله عده‌ای اماراتی کشته و مجروح شدند». یحیی سریع در ادامه اضافه کرد که از این اتاق عملیات برای مدیریت نبردها در استان شبوه استفاده می‌شده است.
ارتش یمن طی هفته‌های گذشته از سه حمله موشکی و پهپادی به عمق خاک امارات خبر داده است. حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» خبر داد: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».
البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

المشاط: ادامه تجاوز به یمن تهدیدی برای اقتصاد امارات است
رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که ادامه تجاوز به این کشور خطراتی برای اقتصاد امارات دارد.
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن به ملت و ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات "گردباد یمن3" را تبریک گفت و اعلام کرد: این عملیات بیانگر قدرت و پافشاری ما برای اجرای آن چیزی است که نسبت به آن هشدار داده بودیم تا امارات از تجاوز، محاصره و اشغال دست بردارد.
وی گفت: ما قبلا هشدار دادیم که ادامه تجاوز و محاصره و تلاش برای اشغال کشورمان خطراتی علیه اقتصاد و سرمایه‌گذاری در امارات دارد. آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌توانند هیچ گونه حمایتی را از کشورهای متجاوز فراهم کنند و سلاحشان شکست و ناتوانی آن را ثبت کرده است.
المشاط گفت: این عملیات اهداف خود را در عمق امارات در ابوظبی و دبی در واکنش به جنایت‌های امارات و تجاوز و محاصره ملت یمن محقق کرد.
المشاط از ارتش، کمیته‌های مردمی، نیروی موشکی و پهپادی خواست تلاششان را افزایش داده و به عملیات چشمگیر خود علیه متجاوزان ادامه بدهند.
همچنین ریاست پارلمان یمن در صنعا عملیات گردباد یمن3 را تبریک گفت و تأکید کرد: این عملیات در چارچوب پاسخ مشروع است. یمن دست بسته نمی‌ماند.
پیش از این یحیی سریع، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از عملیات سوم گردباد یمن در عمق امارات خبر داده بود.

استاندار مارب: ائتلاف متجاوز در یک ماه گذشته بیش از 2000 بار به شبوه و مارب حمله هوایی کرده است
علی محمد طعیمان استاندار مارب از جنایت های متجاوزان سعودی اماراتی در دو استان مارب و شبوه در حملات اخیر نظامی خبر داد.
طعیمان اظهار داشت: متجاوزان امریکایی با دولت امارات چندین جنایت در دو استان شبوه و مارب و سایر استان‌ها در حمله نظامی اخیر انجام داد که بر بخش های حریب و الجوبه مسکونی حمله کرد و راهها، پل‌ها و تاسیسات خدماتی را تخریب کرد و برخی شهروندان در راهها، بازارها و منازل به شهادت رسیدند.
استاندار مارب افزود: بخش حریب 20 روز محاصره بود و بارها تلاش کردیم مواد غذایی و دارویی و فراورده های نفتی لازم را به دست شهروندان برسانیم اما نتوانستیم؛ جنگنده های متجاوز در یک ماه بیش از 2000 بار به بخش های عسیلان، بیحان و عین در شبوه و دو بخش حریب و الجوبه در مارب و سایر استانها حمله هوایی کردند.
وی افزود: افزون بر افرادی که در دو جنایت زندانیان صعده و خانواده ال الجنید و دیگران بیش از 600 شهروند از دو استان شبوه و مارب به شهادت رسیده یا زخمی شدند
این مقام مسئول یمنی افزود: شبکه های ارتباطی نیز تخریب شد زیرا جنگنده های متجاوز بیش از 10 ایستگاه در چند استان و هم چنین مسیر بین المللی اینترنتی استان الحدیده را تخریب کردند.
استاندار مارب شورای امنیت و سازمان ملل را مسئول اصلی این جنایت ها دانست و گفت این دو نهاد ابزار امریکا و اسرائیل در توجیه جنایتهایشان در منطقه هستند.
وی از نظام امارات و حامیانش خواست تبعات حملات خود را بپذیرند زیرا ما برای دفاع از خود و آزادی هر بخش از کشورمان هیچ کوتاهی نمی کنیم .

عبدالسلام: سران امارات مزدوران اسرائیل هستند
محمد عبدالسلام در توییتی ضمن انتقاد شدید از سران امارات،‌ آنها را "مزدوران اسرائیل" خواند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد عبدالسلام، امروز توییت کرد: حاکمان امارات مزدوران دشمن اسرائیلی هستند.
عبدالسلام در ادامه نوشت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل خود به تنهایی جنگ علیه اسلام و مسلمانان است و این افراد از حد فراتر رفته‌اند.
وی افزود: دشمن اسرائیلی از چنین مزدورانی با این شکل از تمایل افسار گسیخته برای خدمت به خود جهت جلب رضایتش هرگز راضی نخواهد شد و حملات آنها به یمن بخشی از خدمات آنها است.
او در ادامه نوشت: روزی در انتظار دشمن اسرائیلی و مزدورانش است که بی‌تردید فرا می‌رسد و به یاری خدا نفرین ملت‌ها دامن همه آنها را خواهد گرفت.
مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به امارات درباره ادامه مشارکتش در عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن هشدار داده و بر استمرار حملات علیه این کشور تاکید کرد.

ائتلاف سعودی-اماراتی به دنبال نظامی کردن دریای سرخ
نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن در دیدار با مقام سازمان ملل اعلام کرد که ائتلاف متجاوز قصد نظامی کردن دریای سرخ را دارد.
«علی الموشکی» نائب رئیس ستاد مشترک ارتش یمن و رئیس تیم دولت نجات ملی یمن در توافق بازاستقرار الحدیده امروز (سه شنبه) با «مایکل پری» رئیس نمایندگی سازمان ملل برای حمایت از توافق الحدیده دیدار کرد.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»،وی افزود: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز در راستای نظامی کردن دریای سرخ کار می‌کنند و مانورهای آنها در نزدیکی آبهای منطقه‌ای ما ادامه دارد. ائتلاف آمریکایی-سعودی-اماراتی و مزدوران دنبال آن هستند که وضعیت استان الحدیده را از نظر نظامی منفجر کنند.
در همین ارتباط، ماه گذشته رسانه‌های عربستانی از برگزاری رزمایش دریایی بین نیروی دریایی این کشور با فرانسه در دریای سرخ با هدف ارتقا سطح آمادگی رزمی خبر دادند.
الموشکی ادامه داد، توافق الحدیده در درجه اول یک توافق انسانی است و نباید در اجرای آن تعلل شود؛ حملات ائتلاف سعودی و کشتار غیرنظامیان باید متوقف شد. از زمانی امضا توافق سوئد تعداد حملات هوایی ائتلاف به 200 حمله رسیده و روزانه 10 حمله پهپادی به استان الحدیده انجام می‌شود.
وی در ادامه بر ضرورت به جریان انداختن پرونده اسرا تأکید کرد و گفت، صنعاء منتظر موضع سازمان ملل است تا توافق مبادله تمام اسرا در مقابل تمام اسرای طرف مقابل را نهایی کند.

نظر شما