شناسهٔ خبر: 52321988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

عفو بین‌الملل: اسرائیل مرتکب نژادپرستی شده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جرایم آپارتاید (نژاد پرستی) محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ این سازمان بین‌المللی ضمن دخیل دانستن تمامی نهادهای اجتماعی و مقامات نظامی اسرائیل در ارتکاب جرایم تبعیض نژادی در فلسطین اشغالی گفت آنها این جرایم را در کل فلسطین و حتی در حق پناهندگان هم مرتکب شده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین گفت در آینده گزارش‌هایی با عنوان «رژیم تبعیض نژادی» اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که رژیمی مبتنی بر سلطه و جنایت علیه بشریت است منتشر خواهد شد، این گزارش با تحقیقات و پژوهش‌های بیشتری که سازمان عفو بین‌الملل آنها را تا به امروز به اجرا درآورده، جمع‌آوری شده و اطلاعات عمیق‌تری را در بر می‌گیرد.

این سازمان در خصوص جزئیات این گزارش گفت که در آن به مسائلی چون مستند سازی مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها در سطح گسترده، قتل‌های جنایتکارانه، محدودیت‌های شدید جابه‌جایی، محروم کردن مردم فلسطین از ملیت و حقوق شهروندی خود و اجبار آنان به مهاجرت پرداخته شده که همگی در کنار یکدیگر جرائم تبعیض‌نژادی را بوجود می‌آورد و ناقض قوانین بین‌المللی حقوق بشری است.

سازمان مذکور تأکید کرد که با وجود آنکه تل‌آویو خواستار نادیده گرفتن این گزارش شده، تصمیم دارد به عنوان جرائم تبعیض نژادی علیه فلسطینی‌ها منتشر کند.

این خبر را در القدس العربی ببینید

نظر شما