شناسهٔ خبر: 52316140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

مهمترین وجه تمایز دین اسلام با سایر ادیان الهی توجه آن به علم است

زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهمترین وجه تمایز دین اسلام با سایر ادیان الهی، توجه آن به علم و دانش و امر به خواندن و یادگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدربیع احمدخانی شامگاه دوشنبه در مراسم رونمایی از کتابت قرآن کریم با استفاده از هنر معرق در محل فرهنگ سرای امام خمینی زنجان، گفت: برگزاری مراسم رونمایی از کتابت قرآن کریم از سوی هنرمند زنجانی و معرفی این هنر بی بدیل و اثر فاخر می‌تواند انگیزه فعالیت جامعه هنری را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه تاثیر قرآن بر تاریخ هنر بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت پیدایش و یا تثبیت بسیاری از هنرها از قبیل خوشنویسی، خطاطی، چاپ و حتی موسیقی مدیون برکات کتاب آسمانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مهمترین وجه تمایز دین اسلام با سایر ادیان الهی، توجه آن به علم و دانش و امر به خواندن و یادگیری است.

احمد خانی تاکید کرد: اثری که در تاریخ کتابت بی نظیر نباشد به طور قطع در زمره شاهکارهای هنری است، هنرمندی در این استان با تلاشی خستگی ناپذیر و عشق وافر کتابت کل قرآن کریم را در قالب یک اثر فاخر هنری عرضه کرده است.

وی گفت: کلام خداوند به خاطر انسان‌ها و دوم اینکه مزین به مجموعه‌ای از هنرها مانند خوشنویسی و معرق کاری است که روح انسان را آرام می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اصلی‌ترین معجزه پیامبر اسلام به عنوان خاتم رسولان، کتاب آسمانی، قرآن کریم است، تصریح کرد: کتابی که سرشار از زیبایی، لطافت و مملو از اعجاز است.

احمد خانی افزود: قرآن کریم در کنار جنبه‌های علمی، داستانی، پند و آموزه‌های مختلف واجد جنبه هنری و زیبایی شناسانه است که اهمیت آن کمتر از سایر موارد نیست.

نظر شما