شناسهٔ خبر: 52314640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع طراز اول شیعه بود

ورامین- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، از وی به عنوان یکی از مراجع طراز اول شیعه یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نوش آبادی در پیامی ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن این پیام که یک برگ آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء

ارتحال فقیه و مرجع والامقام، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر ارواحنا فداه و نایب برحق آن حضرت، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی و مراجع عظام تقلید، حوزه‌های مقدسه علمیه و خانواده محترم آن فقید سعید، تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، از مراجع طراز اول شیعه، که از ایشان به عنوان «شیخ‌المراجع» یاد می‌شود، منشأ خدمات ارزشمندی به اسلام، انقلاب و حوزه‌های علمیه کشور بود.

آیت الله صافی گلپایگانی، از جمله شخصیت‌های بزرگی بود که در سال ۱۳۵۸ به عنوان عضو مجلس خبرگان اول، انتخاب شد و در سال ۱۳۵۹ از سوی امام خمینی (ره) به عضویت شورای نگهبان درآمد و هشت سال دبیر این شورا بود.

این مرجع والامقام، به خاطر نوشتن کتاب التعزیر؛ أنواعُه و ملحقاتُه، که یک کتاب فقهی است، برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، و به خاطر نوشتن کتاب پرتوی از عظمت حسین، برندهٔ کتاب سال ولایت گردید.

آیت الله صافی گلپایگانی، همچنین به‌دلیل نوشتن همین کتاب در سال ۱۳۸۱ به عنوان خادم برگزیدهٔ فرهنگ مکتوب عاشورا، از سوی وزارت ارشاد شناخته شد.

وی برگزیدهٔ هفتمین همایش دکترین مهدویت به‌خاطر تألیف کتاب منتخب الاثر است.

مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی بیش از پانزده سال، در مجلس درس آیت الله بروجردی شرکت کرد و یکی از مشاورین ویژه و اصحاب خاص استفتاء او گشت.

آیت الله بروجردی، پاسخگویی به سوالات مهم و حساسی از فقه و کلام شیعی و نیز نگارش کتابی دربارهٔ مهدویت را که منتخب الاثر نام گرفت، به آیت الله لطف‌الله صافی واگذار کرده بود.

روح پرفتوحش شاد و قرین رحمت الهی باد.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم دیار پانزده خرداد در مجلس شورای - دوازدهم بهمن ۱۴۰۰

»

نظر شما