شناسهٔ خبر: 52312198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بازنشر/ بیانات حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شفقنا: آگاهی «شیعیان» و «مراجع» از امور جهان امروز بسیار ضروری است

صاحب‌خبر -

بازنشر/ شفقنا- حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیداری که با اعضای شفقنا در خردادماه سال 1391 داشتند، آگاه و مطلع بودن شیعیان و به ویژه مراجع از امور جهان امروز را برای هرچه بهتر انجام دادن تکالیف و وظایفی که عهده دار آن هستند، بسیار مهم و ضروری قلمداد کردند و گفتند: آن جا که برای شیعه و شیعیان حال در هر کجای جهان که هستند، پیشرفتی صورت می گیرد، باید تبیین و معرفی شود تا دیگران نیز از این دستاوردها آگاهی پیدا کنند.

جمعی از اعضای شفقنا در سال های اولیه فعالیت خود، در ادامه دیدار با مراجع عظام تقلید و علما و فضلای حوزه علمیه قم با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و در جریان دیدگاه ها و انتظارات ایشان از رسانه های دینی قرار گرفتند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید در این دیدار در جریان نحوه فعالیت شفقنا و اهداف آن قرار گرفتند و با استقبال و تقدیر از فعالیت در حوزه مکتب اهل بیت (ع) و رساندن پیام ائمه (ع) به جهانیان، تبلیغ شیعه و پرداختن شایسته به مکتب اهل بیت (ع) را از الزامات امروزی و نیازهایی می دانند که جهان تشیع در دنیای معاصر، بسیار به آن نیازمند است.

ایشان با تاکید بر اینکه نباید از اتفاقاتی که پیرامون مان رخ می دهد، غافل باشیم، نظارت بر اوضاع جهان را فعلی بس نیکو عنوان می کنند و می افزایند: افزون بر ابلاغ پیام اهل بیت (ع) باید در زمینه اطلاع رسانی به عموم شیعیان و علما بیش از پیش فعال و پر کار باشیم.

این مرجع تقلید شیعه با تاکید بر اینکه تمامی اتفاقات باید زیر نظرمان باشد و از آنها و همچنین احوال یکدیگر با خبر باشیم، اظهار می کنند: به عنوان نمونه در منطقه ای، 95 درصد غیر شیعی وجود دارد و تنها پنج درصد باقیمانده شیعه هستند، حال در چنین شرایطی باید به آن ها مراکز شیعی را معرفی و از آنها حمایت کرد. همچنین نباید به مخالفان مجال ظلم به این شیعیان که در اقلیت قرار دارند را بدهیم که این مهم مستلزم پر رنگ شدن روابط بین شیعیان است.

آیت الله صافی گلپایگانی، آگاه و مطلع بودن شیعیان و به ویژه مراجع از امور جهان امروز را برای هرچه بهتر انجام دادن تکالیف و وظایفی که عهده دار آن هستند، بسیار مهم و ضروری قلمداد می کنند و ادامه می دهند: آن جا که برای شیعه و شیعیان حال در هر کجای جهان که هستند، پیشرفتی صورت می گیرد، باید تبیین و معرفی شود تا دیگران نیز از این دستاوردها آگاهی پیدا کنند.

ایشان با تاکید بر اتحاد شیعیان و ضرورت با خبر بودن از اوضاع و احوال یکدیگر، رساندن اخبار، مطالب و اتفاقات به سمع و نظر دیگران را، خدمت بسیار بزرگی می خوانند و می گویند: حال هرچه این مهم، بیشتر و پر رنگ تر و در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رخ دهد، بهتر و مفیدتر است.

این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه شیعیان با برنامه ریزی و اتحاد می توانند در بسیاری از مسایل بین المللی موثر و تاثیرگذار عمل کنند، ادامه می دهند: باید تمامی حرف و سخن هایی که علیه شیعه بیان می شود را برای مردم بازگو کرد تا آنها بدانند که مخالفان به شیعه چه نسبت هایی می دهند.

صافی گلپایگانی با بیان اینکه بنده در حد وسع و هر اندازه که بتوانم، ارتباط برقرار کرده و دایره ارتباطی خود را گسترده تر می کنم، می افزایند: در این راستا هرگونه فعالیتی را تکلیفی بر دوش خود می دانم.

ایشان در ادامه توسعه و بسط ارتباطات و اطلاعات را از آن رو مفید و موثر می دانند که تحرک سایر شیعیان سراسر جهان را به همراه دارد.

این مرجع تقلید در ادامه رهنمودهای خود با بیان اینکه باید نمایش فعالیت ها و پیشرفت های شیعیان درجه اول را در دستور کار خود قرار دهید، برای پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه، آرزوی توفیق از جانب خداوند و موفقیت روز افزون می کند تا این حرکت مورد نیاز و پسندیده، رو به جلو و با موفقیت همراه باشد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان با اشاره به اینکه باید افراد مطلع از گذشته جهان اسلام و حال دنیای معاصر با رسانه های دینی مانند شفقنا همکاری داشته باشند، اضافه می کنند: فعالیت دشمن بسیار است و این دست فعالیت ها در برابر کار های آنها لازم است اما کافی نیست بنابراین باید خیلی بیش از اینها در این زمینه ها فعالیت کنیم؛ هرچند که آنها حرف های باطل می زنند و پاسخگویی به آن صحبت ها بسیار آسان است اما به هر حال باید در این زمینه، فعال و مثبت عمل شود.

نظر شما