شناسهٔ خبر: 52288570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

مشاور تیم مذاکره‌کننده: اختلافات مهمی باقی مانده

صاحب‌خبر -

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات وین گفت: در جریان مذاکرات، هنوز اختلافات مهمی باقی مانده است.

به گزارش فارس، مرندی که به عنوان مشاور به همراه تیم مذاکره‌کننده ایران در وین حضور دارد گفت که در جریان مذاکرات، هنوز «اختلافات مهمی» باقی مانده است.

مرندی در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید گفت که اختلافات باقی مانده در سه زمینه است: لغو تحریمها، راستی‌آزمایی و تضمین.

وی با بیان اینکه اخلافات چشمگیری همچنان وجود دارد، تأکید کرد که آمریکاییها و اروپاییها باید تصمیمات مهمی بگیرند تا به توافق برسیم.

این مسئول ایرانی با بیان اینکه اگر اروپاییها خواستار توافق هستند، باید تصمیم بگیرند و عمل کنند، تصریح کرد: «روسیه و چین، در همه زمینه‌ها، حامی مواضع ایران هستند و بر این باورند که ایران در مطالباتش، بر حق است».

مرندی درباره مشکل اصلی مذاکرات گفت: «اختلاف اصلی به خاطر این است که غربیها بدون اینکه چیزی بدهند، خواستار همه چیز هستند».

وی ادامه داد، کشورهای غربی از ایران می‌خواهند که محدودیتهای هسته‌ای را بپذیرد، ولی در مقابل، قصد دارند تحریمها را حفظ کنند تا عرصه بر مردم ایران تنگ شود.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه، عقب‌نشینی آمریکا در برخی زمینه‌ها «در حدی نیست که ما را راضی کند»، درباره مذاکره مستقیم تهران و واشنگتن نیز گفت که با توجه به رفتار کنونی آمریکا، بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد.

انتهای پیام

نظر شما