شناسهٔ خبر: 52255073 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

گوگل به دنبال کارشناس بلاک چین

شرکت گوگل روز پنجشنبه در یک پست وبلاگ نوشت: Google Cloud تیمی از کارشناسان بلاک‌چین را برای سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت برنامه‌های غیرمتمرکز وب ۳ استخدام می‌کند.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ در حالی که غول‌های فناوری مانند گوگل و آمازون نشان‌دهنده اوج تمرکز وب 2 هستند، گوگل فرصت ارائه شده توسط فناوری‌های جدیدتر بلاک‌چین غیرمتمرکز را می‌بیند. CNBC اولین جایی بود که در مورد این استخدام نوشت.

ریچ ویدمن رییس جدید استراتژی گوگل که قبلا در بخش حقوقی گوگل به عنوان مشاور محصول کار می‌کرد، روز پنجشنبه در توییتی در مورد این حرکت جدید گوگل نوشت:

"به‌صورت رسمی من به عنوان رییس استراتژی دارایی‌های دیجیتال در Google هستم، صحبت کردن با cnbc و jordannovet درباره نقشم و معرفی تیم جدیدمان در فضای بلاک‌چین عالی بود. "

سرویس ابری گوگل در حال حاضر ابزارهایی را ارائه می‌دهد که توسعه دهندگان می‌توانند از آنها برای ایجاد شبکه‌های بلاک‌چین استفاده کنند و همچنین شرکت‌های بلاک‌چین مانند Dapper Labs، Hedera، Thera Labs و چندین صرافی رمزنگاری را به عنوان مشتری در نظر می‌گیرد و Google Cloud همچنین با پالیگان یکپارچه شد تا به توسعه دهندگان این امکان را بدهد که به راحتی داده‌های روی زنجیره را روی بلاک‌چین تجزیه و تحلیل کنند.

از جمله خدماتی که Google Cloud قصد ارائه آن را دارد، ارائه میزبانی اختصاصی نود به توسعه دهندگان، مشارکت در اعتبارسنجی نود و حاکمیت زنجیره‌ای با شرکا، و کمک به توسعه دهندگان و کاربران در میزبانی نودهای خود بر روی بلاک‌چین است.

گوگل از اظهارنظر در مورد تعداد تیم جدید خودداری کرد.

آمازون AWS، پیشرو در فضای محاسبات ابری، در فناوری بلاک‌چین، به ویژه در رابطه با برنامه‌های مالی و پرداخت، فعال شده و استارت‌آپ زیرساختی Alchemy که به دنبال تبدیل شدن به AWS دنیای بلاک‌چین است. اخیراً 250 میلیون به رهبری شرکت تامین سرمایه Andreessen Horowitz  جمع‌آوری کرد که ارزش شرکت را 3.5 میلیارد دلار برآورد کرد.

صرافی رمزارز Coinbase als پیوندی به پست وبلاگ و جزئیات مربوط به خدماتی را که Google Cloud برای ارائه، تجارت و دسترسی به داده‌ها و سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی می‌کند - با استفاده از iAnterfaces برنامه‌نویسی Coinbase Cloud (API) و زیرساخت بلاک‌چین اضافه کرد.

نظر شما